הקיץ השחון ביותר של צ'לסי בעידן רומן אברמוביץ'

(עדכון) קרלו אנצ'לוטי הודיע כי הקבוצה סיימה את הרכש בחלון ההעברות הנוכחי, שמסתכם ב-26.8 מיליון אירו בלבד ויהפוך לדל ביותר מאז רכש האוליגרך את המועדון ב-2003 ■ צ'לסי גברה על יונייטד בגמר גביע הקהילה

קרלו אנצ'לוטי, מאמנה החדש של צ'לסי, הודיע כי הקבוצה לא תקנה יותר שחקנים חדשים ולמעשה תסיים את פעילותה בשוק ההעברות הנוכחי, שבו בזבזה 26.8 מיליון אירו בלבד. למועדון הלונדוני הצטרפו שני פרצופים חדשים הקיץ: דניאל סטורידג', שהגיע ממנצ'סטר סיטי עבור 5.8 מיליון אירו, ויורי ז'ירקוב, שנרכש מצסק"א מוסקבה עבור 21 מיליון אירו.

משמעות ההודעה של אנצ'לוטי היא שצ'לסי תרשום את הקיץ הכי שחון שלה מבחינת רכש בעידן רומן אברמוביץ'. בכך היא תשבור את השיא השלילי של הקיץ הקודם, אז הצטרפו למועדון השחקנים הפורטוגלים דקו וז'וזה בוסינגווה בעבור סכום כולל של 30.5 מיליון אירו, והיו למעשה הרכש היחיד של הקבוצה.

אברמוביץ', שרכש את הקבוצה ב-2003, הפציץ כבר בחלון ההעברות הראשון שלו עם רכש בשווי 168.6 מיליון אירו, כשבין היתר נרכשו שחקנים כמו הרנן קרספו, חואן ורון וקלוד מקאללה. בכך הפכה צ'לסי לקבוצה שמבזבזת הכי הרבה כסף בחלון העברות בודד, שיא שהחזיק מעמד עד הקיץ הנוכחי, כשריאל מדריד השקיעה יותר מ-250 מיליון אירו ברכישת שחקנים.

בסך הכל השקיעה צ'לסי כ-650 מיליון אירו ברכישת שחקנים מאז הצטרף אברמוביץ' למועדון.

בתוך כך, זכתה הערב (א') צ'לסי בתואר ראשון לעונת 2009/10 לאחר שגברה בגמר גביע הקהילה על מנצ'סטר יונייטד בפנדלים. הכחולים הניפו את הגביע לאחר שניצחו את יונייטד 1-4 בפנדלים.