יועצת של אובמה: המשבר מתפוגג; התמריצים מתחילים להשפיע

פרופסור לורה טייסון: "נכון לעכשיו, אין צורך בחבילת חילוץ נוספת" ■ "עדיין מוקדם מכדי לדעת האם השיפור בנתוני התעסוקה של חודש יוני מצביעים על שינוי מגמה, משום שהכלכלה עדיין מתמודדת עם סכנות רבות"

"נתוני המאקרו בארה"ב מצביעים על בלימת המשבר הפיננסי ונראה שהשפעת חבילות התמריצים תתחזק במהלך הרבעון הנוכחי". כך אמרה לורה טייסון, יועצת כלכלית חיצונית של נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

"נכון לעכשיו, אין צורך בחבילת חילוץ נוספת", אמרה טייסון בראיון שנערך היום (א') בקואלה למפור, מלזיה. עדיין מוקדם מכדי לדעת האם השיפור בנתוני התעסוקה של חודש יוני מצביעים על שינוי מגמה, משום שהכלכלה עדיין מתמודדת עם סכנות רבות, כמו ירידת מחירי הבתים ומספר גדול של דירות שעדיין לא נמכרו.

נציין כי ב-7 ליולי, טייסון אמרה כי ארה"ב צריכה לשקול הכנת טיוטה לחבילת תמריצים שנייה שתתמקד בהשקעה בתשתיות, משום שחבילת החילוץ בת 787 מיליארד הדולר שאושרה בפברואר, "מעט קטנה מדי". שלושה ימים לאחר מכן, טייסון אמרה בראיון לרשת הטלוויזיה CNBC כי זה עדיין מוקדם מכדי לתכנן חבילת חילוץ נוספת".

מאז, הכלכלה האמריקנית הציגה סימנים של התאוששות. קצב אובדן מקומות העבודה בחודש יולי האט יותר משחזו האנליסטים - בפעם הראשונה מזה למעלה משנה.שיעור האבטלה ביולי עמד על 9.4%.

פרופסור לורה טייסון מלמדת בבית הספר למנהל עסקים וולטר א. האס שבקליפורניה.