הקרנת בכורה

המהפכה הבאה תהיה של המיקרו-מקרן ■ לא נצטרך אף מכשיר של פסגת הטכנולוגיה

אני חובב גאדג'טים קטן מאוד ושדרוגים אני מחבב עוד פחות. זו כנראה תוצאת הלוואי של יותר מדי שנות שדרוג ועדכון. היום אפשר לקרוא לי חובב עתיקות. סלוטייפ מחזיק את הסלולרי שלי בחתיכה אחת, המחשב שלי בן יותר מחמש, אבל מתנהג כמו בן חמש מאות, טלוויזיה בכלל אין לי וצריך לקרות משהו דרמטי מאוד כדי שאצטייד במכשיר GPS (כמו להיות בעל אוטו, נניח).

אפילו האופניים שלי ישנים, ואין לי שום כוונה לעבור לקורקינט חשמלי או לסגוויי. אייפון? קינדל? בלקברי? עזבו אותי במנוחה, בחייכם, תנו לחיות בימי הביניים.

ובכל זאת, פעם בכמה זמן אני נתקל במדורי הטכנולוגיה בגאדג'ט שאני חייב, פשוט חייב, שיהיה לי אותו. כמו פעם, בימים הטובים, שוב אני מרגיש את העקצוץ הזה באצבעות.

זה קרה לי השבוע, עת קראתי על המצלמה החדשה של Nikon, דגם COOLPIX S1000pj. אולי גם אתם נתקלתם בדבר המדליק הזה. מה בה שובה את הדמיון, אתם שואלים? ובכן: יש לה מקרן בילט-אין! מיקרו-מקרן המסוגל להקרין את כל הקבצים שצילמתם, תמונות או וידיאו, על כל משטח בגודל של, שימו לב, עד ארבעים אינץ'! ארבעים אינץ' זה הרבה.

מצלמה עם מקרן בילט-אין. מאז השמפו והקונדישינר בבקבוק אחד לא נתקלתי בהמצאה כה פשוטה, כה מתבקשת ולכן כה גאונית. היא כל-כך פשוטה ומתבקשת שבחיי שחשבתי על זה בעצמי לפני כמה זמן. אבל מלחשוב, אתם יודעים, לא עושים כסף.

אז נכון, האיכות היא עדיין לא משהו שיתחרה בטלוויזית ה-HD שלכם (שמעתי שיש דבר כזה), מדובר, בינתיים, באיכות VGA בגודל של 480x640 פיקסלים, אבל זוהי רק ההתחלה. תוך דור או שניים תשתפר האיכות פלאים, וגם המחיר יירד, מן הסתם (היום הוא עומד על כ-430 אירו).

ההשלכות יכולות לסחרר את ראשו של האדם הממוצע, שעל-פי מחקרים שטרם נעשו מבזבז כ-10.2% מחייו בלחפש את הכבל המתאים ועוד כ-2.76% מזמנו בלמשמש את המאחורה של המחשב ולנסות לתקוע את הכבל במקום הנכון בניסיון הראשון. שלא לדבר על כל הזמן הזה שייחסך בלהעביר את התמונות והסרטים למחשב. מדובר במהפכה.

זאת ועוד: לכל מי שעיניו בראשו ברור שזו רק ההתחלה. מהר מאוד תעבור טכנולוגיית המיקרו-מקרן אל הטלפון הסלולרי שלנו (כלומר שלכם), ועם המכשירים החכמים והחדשים המחוברים לאינטרנט, שעוד מעט יתחברו גם לטלוויזיה ולשירותי ה-VOD (ראיתי פעם אצל ההורים).

מי יצטרך אז לקנות טלוויזיה? מי יזדקק לכל מקרני ה-DVD הניידים? נרצה לראות סרט? פשוט נשלח איזה מסרון, נשלם כמה שנשלם ונקרין אותו איפה שנרצה.

טלוויזיה? מי יצטרך מחשב בכלל? הרי "מקלדות אור", שמוקרנות מהמכשיר אל כל משטח קיימות גם היום; פשוט נעגון את הסלולרי איפשהו, נקרין לנו מסך, נקרין לנו מקלדת, ויאללה לעבודה. סביר להניח שיצרני הטלוויזיות והמחשבים לא יעמדו בצד בעוד ניקון קוברת אותם חיים, אבל כל המלחמה הזו תעבוד לטובתנו, וגם אם לא - יהיה כיף לצפות בה. חברות וחברים - אנחנו עומדים עכשיו בשחר של עידן חדש.