מנטור גרפיקס במגעים לרכישת ואלור הישראלית

ואלור נסחרת לפי שווי של 106 מיליון דולר בבורסה הגרמנית ■ ואלור שנסקה מתחילת השנה בשיעור של 183%, מפתחת פתרונות תוכנה לייעול תהליכי התכנון, הייצור וההרכבה של מעגלים מודפסים, וממוקמת בעיר יבנה

חברת ואלור , אחת מהחברות הישראליות הנסחרות בבורסה הגרמנית, מנהלת מגעים למכירתה לחברה האמריקנית Mentor Graphics. כך נודע ל"גלובס".

ואלור, המפתחת פתרונות תוכנה לייעול תהליכי התכנון, הייצור וההרכבה של מעגלים מודפסים, וממוקמת בעיר יבנה, נסחרת בבורסה הגרמנית לפי שווי של 106 מיליון דולר לאחר שנסקה מתחילת השנה בשיעור של 183%. כמנכ"ל החברה משמש דן הוז ובעלי המניות הגדולים בחברה הם קרנות וקופות של דש איפקס (18.8%).

בשלב זה לא ברור לפי איזה מחיר תירכש ואלור, והאם לאחר הנסיקה לעיל, יקבלו בעלי מניותיה פרמיה נוספת על המחיר בשוק ההון. כך או אחרת, לכשתצא העסקה לפועל יהיה מדובר בעוד אקזיט של חברה ישראלית, והפעם לא מאלו הנסחרות בשוק ההון האמריקני.

חברת Mentor Graphics נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 712 מיליון דולר והכנסותיה אשתקד (בשנה הפיסקאלית שהסתיימה בינואר האחרון) עמדו על 789.1 מיליון דולר אך בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד כבד של 88.8 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 28.8 מיליון דולר בשנה שלפני.

Mentor Graphics מייצרת, משווקת ותומכת בתוכנה וחומרה שמיועדים לעיצוב מוצרים אלקטרוניים.