בן זאב: בנק מזרחי טפחות יחזור לתשואה דו-ספרתית על ההון

מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים: "תוצאות הבנק לרבעון השני ישדרו כמעט עסקים כרגיל" ■ מעריך כי יחס הלימות ההון של הבנק יתקרב לרמה של 12% ושיעור ההפרשה לחומ"ס - 0.52%

יובל בן זאב מקווה שבנק מזרחי טפחות יחזור לתשואה דו-ספרתית על ההון - ליתר דיוק, 9.8% בדו"חות הרבעון השני אשר יתפרסמו בדיוק בעוד שבוע מהיום. לדברי מנהל מחלקת המחקר בחטיבת הברוקראז' של בית ההשקעות כלל פיננסים, "תוצאות הבנק לרבעון השני ישדרו כמעט עסקים כרגיל". זהו שינוי ביחס לחששות שהביע בן זאב לאחר דו"חות הרבעון הראשון.

האנליסט מעריך כי יחס הלימות ההון הכולל של הבנק יתקרב לרמה של 12%, הרמה אליה אמורה להגיע המערכת הבנקאית המקומית להגיע בכללותה עד סוף השנה על-פי דרישת המפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו. כן העריך כי שיעור ההפרשה לחובות מסופקים תעמוד על 0.52% מכלל תיק האשראי לציבור. 60% מתיק האשראי של מזרחי טפחות הוא אשראי לפרטיים, מה שמביא את בן זאב להעריך כי "תיק האשראי של בנק מזרחי ערוך בצורה הטובה ביותר לההאטה במשק". עם זאת, כידוע, חשוף מזרחי טפחות לבוימלגרין קפיטל ולחברות שמתחתיה.

בעוד שסביבת הריבית הנמוכה במשק צפויה לשחוק את המרווח הפיננסי על פקדונות וברבעון הראשון רשם הבנק השפעה שלילית הנובעת מאופן הטיפול החשבונאי בנגזרים ומירידת שווי תיק ניירות הערך המושקע בחו"ל, הכנסות המימון לדעתו צפויות דווקא לעלות. המרווחים על אשראי צפויים לעלות, התעוררות הביקושים למשכנתאות בישראל יתרמו, וגם ברבעון הראשון גדל תיק האשראי של הבנק ב-4.6%. מנגד, משכנתאות בריבית משתנה לפי ריבית הפריים עשויות להשפיע על המרווחים ועל הסיכון.

חשוה לציין כי בן זאב מעריך כי בנק מזרחי ידווח על רווח נקי של 143 מיליון שקל ברבעון השני בסך הכל, ירידה של 76.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. האנליסט מעריך כי אחד מהאתגרים עימם מתמודד הבנק הוא ההוצאות הנלוות ליישום התוכנית האסטרטגית בבנק יהב - אותו רכש מידי בנק הפועלים .

מזרחי טפחות