פרטנר גייסה 41 אלף לקוחות ברבעון; רשמה גרעון בהון החוזר

הכניסה לתקשורת קווית ולאספקת אינטרנט פגעו ב-EBITDA ■ הרווח עלה ל-288 מיליון שקל וההכנסות ירדו ב-1.6% ל-1.51 מיליון שקל ■ לחברה גרעון של 560 מיליון שקל בהון החוזר ■ תחלק דיבידנד של 230 מיליון שקל

חברת פרטנר , שסיימה ככל הנראה את הרבעון האחרון שכולו תחת שליטת (51%) האצ'יסון , הציגה תוצאות כספיות מעורבות ברבעון השני של השנה. החברה הציגה עלייה של 2.1% ברווח הנקי ל-288 מיליון שקל (48 סנט למניה), וההכנסות ירדו ב-1.6% ל-1.5 מיליארד שקל (386 מיליון דולר).

מבדיקת "גלובס" עולה כי האנליסטים המקומיים והזרים חזו נתונים מעל ומתחת למספרים שהציגה החברה.

החברה גייסה 41 אלף מנויים ברבעון, ובסוף יוני עמדה מצבת מנוייה של 2.94 מיליון מנויים, מה שמהווה גידול שנתי של 3.4%. למעלה משליש מנוייה הינם ברשת הדור השלישי. 26.2% ממנויה הם מנויי Big Talk המשלמים מראש - 770 אלף. בהשוואה לרבעון השני אשתקד, שיעור הנטישה ירד ל-3.9% מ-4.4%.

כן עולה מהדו"חות כי בהשוואה שנתית חלה שחיקה של 1.1% במספר דקות השיחה למנוי בממוצע (MOU), ואלה מסתכמות כעת על 368 דקות בחודש. ההכנסה הממוצעת ממנוי (ARPU) ירדה ב-3.8% ל-157 שקל בחודש.

ה-EBITDA, הלא הוא הרווח ללא הוצאות פחת, מס, ריבית והפחתות, הסתכם ב-574 מיליון שקל. בענף התקשורת הוא משמש ככלי מקובל יותר מהרווח להערכת חברות. שיעור ה-EBITDA מתוך סך ההכנסות עמד על 37.2%, גידול בהשוואה ל-36.6% ברבעון השני אשתקד. עם זאת, חשוב לשים לב כי ה-EBITDA בניכוי הכנסות מסוימות היה עומד על 501 מיליון שקל בלבד - מה שגוזר בהכרח שיעור EBITDA נמוך יותר וירידה של 6.5% מהרבעון המקביל.

מאחורי הירידה עומדת כניסה של פרטנר לתחום התקשורת הקווית ולהפיכתה לספקית אינטרנט. עלויות ההקמה של פעילויות אלה, יחד עם הירידה בהכנסות מנדידה, הסתכמו ברבעון ב-25 מיליון שקל. כניסה לתחומי פעילות אלה הגדילה גם את עלות המכר והביאה לפיכך לרווח נמוך יותר כבר ברמה הגולמית. בהכנסותיה של פרטנר פגע גם המעבר לחישוב על בסיס פעימות מונה בנות שנייה אחת (במקום 12 שניות לפני 2009).

פרטנר תחלק 230 מיליון שקל כדיבידנד, שעתיד להיות מקור מימון עתידי להלוואות שישמשו את הקונה של השליטה בחברה מידי האצ'יסון - בין אם מדובר באילן בן-דב או בשאול אלוביץ'. הדיבידנד, 1.49 שקלים (38 סנט) למניה, ישולם ב-13 באוקטובר למחזיקים במניותיה ב-30 בספטמבר. אפרופו דיבידנד, החברה מציינת בדו"חותיה כי גיוס האג"ח אותו היא מתכננת למחצית זו נועד בין היתר לתמוך בחלוקת הדיבידנד.

גיוס זה, שבעטיו הגישה פרטנר טיוטת תשקיף מדף בשבוע שעבר לרשות ניירות ערך, אמור להגדיל גם את ההון החוזר של פרטנר. מסגרת האשראי הבנקאית של פרטנר תפוג בסוף החודש, והיא מנהלת משא-ומתן עם הבנקים לחידושה לטווח קצר. במהלך החודש צפויה פרטנר להשיק את מכשיר ה-iPhone מבית אפל, והיא מתעתדת למכור אותו במשותף עם חבילת זמן אוויר, בדומה לאופן התמחור של AT&T בארה"ב. תמחור שכזה יתמוך אף הוא בהון החוזר, אותו סיכמה פרטנר בגרעון של 560 מיליון שקל.

ברבעון שחלף ייצרה פרטנר תזרים מזומנים בהיקף 233 מיליון שקל נטו מפעילותה השוטפת, ירידה של 62.6% מהרבעון המקביל, בשל השפעה חד-פעמית של ניכיון ההכנסות ממכישרים ברבעון המקביל. יתרות המזומנים של פרטנר ושוויים קטנו ב-9.2% בהשוואה שנתית ל-167 מיליון שקל בסוף יוני. ההון העצמי שלה, 1.89 מיליון שקל, היווה 35.8% מהמאזן.

פרטנר