טכנולוגיות של גרין רואד יותקנו ב-9,000 אוטובוסים בבריטניה

החוזה עם מפעילת האוטובוסים פירסט גרופ נחתם לתקופה של 5 שנים ■ לפי הערכות בשוק, שווי העסקה הוא כמה עשרות מיליוני דולרים

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

חברת גרין רואד הישראלית, חלוצה עולמית בשיפור התנהגות נהג, הודיעה היום (ב') כי חברת פירסט גרופ, מפעילת האוטובוסים הגדולה בבריטניה, חתמה על חוזה לשימוש בפתרונותיה גרין רואד בצי של 9,000 אוטובוסים. החוזה נחתם לתקופה של 5 שנים. לפי הערכות בשוק, שווי העסקה הוא כמה עשרות מיליוני דולרים.

גרין-רואד, שהוקמה בשנת 2002 על-ידי עופר רז והוד פליישמן, מנצלת את הפרוטוקול הפנימי ברכב כדי לקבל פרמטרים על ביצועיו ולנתח לפיהם את התנהגות הנהג. שמה של החברה מתייחס גם למערכת שפיתחה, שמספקת אינדיקטורים להתנהגות הנהג על הכביש לפי שלושה צבעים - ירוק (שמסמל נהיגה בטוחה), וצהוב ואדום, שמספקים את דירוג הבטיחות של הנהג. המוצר של החברה הוא לוח מחוונים עם שלושת הצבעים. כך, כאשר נהג מבצע תמרון מסוכן, האור האדום מהבהב.

הקשר לאיכות הסביבה מגיע באמצעות צמצום צריכת הדלק ותאונות הדרכים. על-פי המספרים שמפרסמת גרין-רואד באתר שלה, התנהגות הנהג יכולה להשפיע על גידול של עד 33% בצריכת הדלק ועד 95% מהתאונות. גרין-רואד מעידה כי היא תורמת ללקוחותיה בהפחתה של 54% בתאונות ושל 7% בעלויות הדלק.

מגרין רואד נמסר כי פירסט גרופ, שהחלה לבחון את מוצריה במארס האחרון ב-1,000 אוטובוסים, הציגה שיפור משמעותי בשיעור פליטת הגזים הרעילים וירידה של 70% במספר אירועי הנהיגה הלא בטוחים.

פירסט גרופ תכשיר כ-20 אלף נהגים של החברה בשימוש במערכת החדשה. גרין רואד מציינת כי "מנהלי המחלקות והציים של פירסט גרופ יוכלו לראות את אופן נהיגתם של נהגיהם ומעתה, יהיו בידיהם הכלים לסייע לנהגים להשיג את מטרות שמירת איכות הסביבה של החברה ובראשן הפחתת פליטת 2CO ב-132 אלף טון במהלך שלושת השנים הבאות".

אביעד גפן, מנהל כללי גרין רואד ישראל: "זוהי אבן דרך משמעותית, שחברה כמו פירסט מפגינה מחויבת לשמור על חיי הנהגים והנוסעים וכמובן, לשמור על איכות הסביבה. מדינת ישראל חייבת אף היא להגביר מחויבותה למלחמה בתאונות הדרכים. הפוטנציאל בשימוש בשירותי גרין רואד, מלבד שמירה על חיי הנהגים והנוסעים, הינו גם בשמירה על הסביבה וחיסכון משמעותי בהפחתת הוצאות התפעול השוטפות ושיפור תצרוכת הדלק".

ניקולה שאו, מנהלת חברת פירסט גרופ בבריטניה, אירלנד וגרמניה, הוסיפה: "הדבר הטוב ביותר בפרויקט הזה הוא שהנהגים שלנו הם אלו שיעשו את השינוי בעצמם ע"י הפיכה לנהגים 'ירוקים'. שינוי בהרגלי הנהיגה שלהם, אפילו שינוי קטן, יגרום לשינוי ענק ביכולתנו לשמור על איכות הסביבה שלנו ולהגביר עשרות מונים את בטיחותם ונוחיותם של נהגינו ונוסעינו.

על מנת להעניק לנהגים תמריץ נוסף, אנו מעמידים קרן פרסים של 2 מיליון פאונד עבור נהגים שישיגו תוצאות מרשימות של שמירה על סטנדרט נהיגה גבוה".