הפרקליטות מתנגדת לבקשת בניזרי לדחות שוב את תחילת ריצוי המאסר

לטענת הפרקליטות, טענתו של בניזרי כי הוא זקוק לדחייה על מנת להשלים בדיקות רפואיות אינה מצדיקה את דחיית ריצוי העונש, שכן שירות בתי הסוהר ערוך ומוכן לטפל באסירים הסובלים מבעיות רפואיות שונות

פרקליטות המדינה מבקשת מבית המשפט לדחות את בקשתו של השר לשעבר שלמה בניזרי לדחות שוב את מועד תחילת ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו בשל בדיקות רפואיות שעליו לעבור. לטענת הפרקליטות, אין הצדקה לדחייה נוספת.

כזכור, בסוף יוני קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה על קולת העונש שגזר על בניזרי בית המשפט המחוזי, והחמיר את עונשו מ-18 חודשי מאסר ל-4 שנות מאסר. בניזרי הורשע בעבירות של קבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט.

באותו מועד הסכימה המדינה לבקשתו של בניזרי לדחות את ריצוי עונש המאסר ל-1 בספטמבר השנה. בית המשפט העליון קבע כי על בניזרי להתייצב לתחילת ריצוי העונש במועד זה.

המדינה מציינת כי בבקשה השנייה לדחיית מועד ריצוי העונש, ביקש בניזרי להתחיל בריצוי המאסר ב-8 באוקטובר, דהיינו יותר מ-100 ימים לאחר מתן פסק הדין בעניינו.

לטענת המדינה, טענתו של בניזרי כי הוא זקוק לדחייה נוספת על מנת להשלים בדיקות רפואיות אינה מצדיקה את דחיית ריצוי העונש פעם נוספת. לדבריה, שירות בתי הסוהר (שב"ס) ערוך ומוכן לטפל באסירים הסובלים מבעיות רפואיות שונות.

המדינה גם מציינת כי רצונו של בניזרי לבלות את החגים עם משפחתו ולהשתתף בהולדת נכדיו אינה מצדיקה דחייה נוספת של ריצוי העונש, שכן אירועים אלה היו צפויים בעת שבניזרי ביקש את הדחייה הראשונה, ואין בהם כדי להצדיק דחייה ארוכה נוספת.

המדינה מדגישה כי האינטרס הציבורי הוא בביצוע עונש המאסר שגזר העליון על בניזרי, ולפיכך יש לדחות את בקשתו.