אירופה סגרה בירידות: הדאקס נפל ב-2.44% והפוטסי איבד 1.1%

מדד המחירים לצרכן בגרמניה צנח בחודש יולי לרמה שנתית של 0.5%-, וזאת הפעם הראשונה מזה 22 שנה שהמדד עומד על רמה שנתית שלילית

המדדים המובילים באירופה נסגרו בירידות על רקע הירידות שמאפיינות את המסחר בוול סטריט, לאחר שבמרבית שעות היום נסחרו במגמה מעורבת, בהמשך לנעילה החיובית של שוקי אסיה וכשמשקיעים המתינו לראות האם הראלי ימשיך, או שפני השווקים הפיננסים לתיקון משמעותי.

מדד המחירים לצרכן בגרמניה צנח בחודש יולי לרמה שנתית של 0.5%-, וזאת הפעם הראשונה מזה 22 שנה שהמדד עומד על רמה שנתית שלילית, מה שעלול להוביל למלכודת דיפלציונית.

אנדראס שמיץ, נשיא איגוד הבנקים בגרמניה אמר כי בקרב הבנקאים שורר "חשש אמיתי" לגבי "סכנה מוחשית" למשבר אשראי נוסף. שמיץ אמר כי "אין זה בלתי מתקבל על הדעת לחשוב שכך אכן יהיה". נשיא איגוד הבנקים בגרמניה המשיך ואמר כי "זה ברור מאליו שיהיה על הבנקים להתמודד עם הרבה מאוד פשיטות רגל וחדלות פירעון במהלך 12 החודשים הקרובים, הרבה יותר מכפי שהיה עד כה". דעה זאת איננה ייחודית לגרמניה. בנקים רבים באירופה ובארה"ב מביעים חשש מפני עלייה במספר פשיטות הרגל וההלוואות חדלות הפירעון לנוכח שיעורי האבטלה אשר ממשיכים להאמיר בכל המדינות המפותחות.

היקפה הנוכחי של תוכנית ההקלה הכמותית של הבנק של אנגליה עומד כעת על 175 מיליארד לירה שטרלינג. נתונים כלכליים שפורסמו לאחרונה בבריטניה מראים כי ההלוואות לתאגידים מחוץ לתחום הפיננסים צנחו לשפל של 15.7 מיליארד שטרלינג במהלך הרבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון בעוד קצב גידול הכסף השנתי (M4) צנח ב-0.7% ל-3.1% ברבעון השני.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "התפתחויות אלה מראות כי רכישות הנכסים בהיקף של 125 מיליארד ליש"ט של הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) לא השיגו את מטרתם, קרי, הגדלת היצע הכסף ונפח ההלוואות לצרכנים עסקיים ופרטיים כאחד. לאור זאת, הרחבתה של התוכנית האמורה נראה כבחירה מסוכנת במיוחד".

מדד פוטסי 100 ■ מדד דאקס ■ מדד קאק 40 ■ מדד SMI ■ מדד RTS של מוסקבה

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.19% ל-1.417 דולר והליש"ט מאבדת 0.18% ל-1.6457 דולר.

בזירת המאקרו

מדד המחירים לצרכן (CPI) בגרמניה צנח בחודש יולי לרמה שנתית של 0.5%-, וזאת הפעם הראשונה מזה 22 שנה שהמדד עומד על רמה שנתית שלילית. גם מדד המחירים הסיטונאיים צנח במפתיע בשיעור של 0.5%, והמשך ירידה המחירים עשויה לעורר ספקולציות בדבר פעולות מקלות מצדו של הבנק המרכזי של אירופה.

התמ"ג של רוסיה התכווץ בקצב שנתי של 10.9% ברבעון השני - יותר מתחזיות אנליסטים בסקר של "בלומברג" לנסיגה של 10.2%. התמ"ג של רוסיה עלה ב-7.5% בהשוואה לרבעון הראשון.

סוכנות הדיור הבריטית RICS מסרה כי היחס בין מספר המתווכים שדיווחו על עליית מחירים לירידת מחירים עלה ל 8.1- ביולי מ 17.6- ביוני. מדד מחירי הבתים DCLG לחודש יוני הצביע על ירידת מחירים שנתית של 10.7%, וזאת בעוד התחזיות המוקדמות ניבאו ירידה של 12%,

קונסורציום הקמעונאות הבריטי (BRC) מסר כי המכירות הקמעונאיות בבריטניה של המוצרים מאותו סוג עלו ב-1.8% ביולי, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.

הגירעון המסחרי של בריטניה תפח בחודש ביוני והסתכם ב-6.451 מיליארד ליש"ט וזאת בעקבות הירידה בביקושים העולמיים הפוגעת במגזר הייצוא הבריטי ומקשה על המשק כולו להתאושש.

מניות בכותרות

מורגן סטנלי שידרג את המלצתו למניית הבנק הבריטי ברקליס ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 420 פני למניה.

בנק UBS שכר יותר מ-20 בנקאים בכירים שעבדו עד עכשיו בבנקים מתחרים, כמו גולדמן זאקס ומריל לינץ'.

בנק יוניקרדיט האיטלקי מתכוון לסגור 19 סניפים, משרדים וחברות בת במהלך שנת 2010.

ריצ'רד ברנסון, בעלי קבוצת וירג'ין וחברת התעופה וירג'ין, מנהל מו"מ ראשוני מול הנהלות אל על וכנפיים , בשליטת משפחת בורוביץ', לגבי שיתוף פעולה אפשרי - כך נודע ל"גלובס". את המגעים מטעמו של ברנסון מובילים איש העסקים גיא רוזנהויז, אחיינו של מנכ"ל שופרסל אפי רוזנהויז ועו"ד רם כספי.

מניית ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית ריו טינטו ריכזה עניין בשל חשש לפגיעה ביחסים עם סין, לאחר שזו האחרונה האשימה אותה בגרימת נזק של 100 מיליארד דולר בשל ריגול תעשייתי במשך שש שנים.

קרדיט סוויס מכר 2 מיליארד דולר באג"ח קונצרני לעשר שנים. כך לפי מקור בבנק השוויצרי. המכירה של מניות קרדיט סוויס תניב לכור רווח של 171 מיליון שקל ברבעון, כך עולה מדיווח של הקונצרן מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת, הבוקר לבורסה בתל-אביב.

ישראליות באירופה

אטריום , שבשליטת גזית גלוב, תחל להיסחר בבורסת היורונקסט באמסטרדם, הולנד, תחת סימול ATRS, החל מה- 19.8 במקביל למסחר בוינה, אוסטריה. אטריום היא חברת נדל"ן אוסטרית אותה רכשה גזית גלוב במארס אשתקד ביחד עם CPI, קרן להשקעות בנדל"ן של סיטיגרופ . גזית גלוב מחזיקה ב-12.5% מהון המניות של אטריום ו-19.1% מזכויות ההצבעה.

פילת מדיה דיווחה כי ב-10 לאוגוסט, חברי הדריקטוריון אבי אנגל, מיכאל צוקרמן, בניימין מונטה ורוני ארליכמן, המחזיקים יחד ב-16.04% ממניות החברה, הגיעו להסכם של בעלי מניות המסדיר את זכויות ההצבעה שלהם בישיבות השנתיות והכלליות.

קבוצת עטיה דיווחה על תחילת התקדמות בשיווק של פרוייקט "גני סומובור" בעיר סומובור שבקרואטיה, באמצעות החברה הבת סיטניקה.