לראשונה מזה שנה וחצי: הנפקת מניות ראשונית בבורסה בת"א

די פארם שמוחזקת על-ידי כלל ביוטכנולוגיה גייסה 20 מיליון שקל ממוסדיים וצפויה לגייס 5 מיליון שקל נוספים מהציבור מחר ■ כלל ביוטכנולוגיה צפויה להפוך לבעלת השליטה עם אחזקה העולה על 45%

כנראה שהשווקים אכן חוזרים לעצמם. די פארם, המפתחת תרופה לשבץ, השלימה אתמול (ב') את השלב המוסדי בהנפקת מניות ראשונית לציבור (IPO) - הראשונה מסוגה בבורסה המקומית מזה שנה וחצי. אומנם הבורסה באחד העם שפעה בחודשים האחרונים הנפקות של אג"ח קונצרניות, הנפקות זכויות, ובשוליים גם כתבי אופציות (למניות ולאג"ח) ואפילו למניות - אבל במקרה האחרון, לצורך העניין, היה מדובר עד כה בהנפקת מניות משנית לחברות שכבר היו ציבוריות קודם לכן.

טרם הנפקת המניות, די פארם, שבכלל התכוונה בהתחלה להנפיק בנאסד"ק, נחשבה לחברה מוחזקת בדו"חותיה הכספיים של כלל ביוטכנולוגיה, המחזיקה בה ב-41%. לאחרונה ביצעה די-פארם גם הנפקת זכויות בהיקף 57 מיליון שקל המותנית בהשלמת ההנפקה, בה מימשה כלל ביוטכנולוגיה, הנמנית עם קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת, את זכויותיה במלואן. לא כל בעלי המניות עשו כן, ולכן היא צפויה לעלות לאחזקה העולה על 45% ובכך להפוך לבעלת השליטה בחברה, גם לאחר דילול יחסי בעקבות הנפקת המניות.

השווי של די-פארם, המנוהלת בידי ד"ר אלכס קוזאק, נקבע על על 30 מיליון דולר, לפני הגיוס, לפי שער של 4 שקלים לדולר (120 מיליון שקל). בשלב המוסדי גייסה החברה 20 מיליון שקל, למרות שהיא זכתה לביקושי-יתר של 28 מיליון שקל. הכוונה היא לגייס 5 מיליון שקל נוספים מהציבור, והנפקה זו מתוכננת למחר. אם אכן תשלים החברה גיוס של 25 מיליון שקל בהנפקה הראשונית, היא תנפיק למעשה כ-20.8% מהון המניות שלה. ביוני 2008 הוערכה די-פארם בכ-98 מיליון דולר בדו"חותיה של כלל ביוטכנולוגיה - 328.5 מיליון שקל דאז.

החתם המוביל הוא כלל פיננסים חיתום, חברה מקבוצת IDB (כ-49% ממניותיה מוחזקים בידי בית ההשקעות כלל פיננסים ). חתמים נוספים בהנפקה הם רוסאריו קפיטל ומיטב חיתום. לחתמים לא ניתנה אופציית Green Shue - המקנה להם זכות לקנות מניות בעצמם בפרק זמן מוגבל לאחר ההנפקה. די פארם הפסידה ברבעון הראשון 7.5 מיליון שקל (1.96 מיליון שקל לבעלי מניות הרוב) - ירידה של 19.4% בהפסד לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בקופתה נכון לסוף מארס 3.95 מיליון שקל.

במסגרת ההנפקה הופצו חבילות הכוללות 8 מניות ו-8 כתבי אופציה למניות (סדרה 1) במחיר מזערי של 118 שקל לחבילה, ממנו ניתן לגזור שער של 14.75 שקל למניה. לאור הביקושים, עלה מחיר החבילה ל-119 שקל. את כתבי האופציה ניתן יהיה להמיר למניות עד פברואר 2012 בתוספת מימוש של 17.7 שקל הצמודה לדולר.

כחברת ביו-פרמצבטיקה, מיועדות הטכנולוגיות שבפיתוחה לטיפול במחלות הפוגעות במערכת העצבים המרכזית (CNS) כמו גם בסרטן, כאמור. די פארם קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) להתחלת ניסוי שלב III במוצר הגדל שלה, DP-b99, המיועד לטיפול בשבץ איסכמי. גיוס החולים לניסוי מתוכנן עד סוף השנה. סדרת הגיוסים אמורה להספיק לצרכי המימון עד תוצאות הביניים בניסוי הקליני לפחות.

כלל ביוטכנו