עובדי רשות האוכלוסין מאיימים לערוק אל ההסתדרות הלאומית

על רקע הקמתה של רשות האוכלוסין וההגירה, מאיימים נציגי הוועד של הרשות לעזוב את ההסתדרות הכללית בטענה כי היא גיבשה עבורם הסכם קיבוצי מבלי לשתף אותם בפרטיו ■ גורם בכיר בהסתדרות ל"גלובס": "אם הם רוצים לעזוב שיעזבו"

האם מרבית עובדי משרד הפנים ינטשו את ההסתדרות הכללית ויתאגדו אצל היריבה, ההסתדרות הלאומית? על רקע הקמתה של רשות האוכלוסין וההגירה שכבר החלה לפעול, מאיימים נציגי הוועד של הרשות לעזוב את ההסתדרות הכללית בטענה כי היא גיבשה עבורם הסכם קיבוצי מבלי לשתף אותם בפרטיו. בימים האחרונים התקיימו מספר פגישות עם נציגי ההסתדרות הלאומית, וחלק מהעובדים כבר חתמו על טפסי הצטרפות לארגון.

מתוך כ-1,900 עובדי משרד הפנים, 1,300 מהם מועסקים כיום ברשות האוכלוסין וההגירה. עד סוף השנה, עם המעבר של אנשי ביקורת הגבולות אל הרשות, אמור לגדול מספרם לכדי 1,850. עובדים אלה מהווים קלף מרכזי עבור ההסתדרות בכל שביתה כללית במשק, שכן הם אלה שמנפיקים תעודות זהות, דרכונים ואשרות שונות. גם יחידת "עוז", שעוסקת כיום בגירושם של העובדים הזרים הבלתי חוקיים, שייכת לרשות.

"שכר היסוד ביחידת עוז אמנם גבוה יותר ביחס ליחידות אחרות במשרד הפנים, אבל עובדי היחידה נפגעו ביחס לתנאים נלווים אחרים", טוען גורם בוועד. אבל המאבק של עובדי הרשות הוא בעיקר על משקל הייצוג שלהם בוועד העובדים הארצי של משרד הפנים. כיום אנשי רשות האוכלוסין זכאים ל-5 נציגים מתוך 11 אנשי הוועד הארצי, וזאת על אף שמשקלם גדול יותר.

גורם בכיר בהסתדרות אמר היום ל"גלובס": "הם קיבלו הסכם קיבוצי מצוין. אם הם רוצים לעזוב שיעזבו".