3 מניות פיננסים שוות להשקעה

קרקע התעשייה הפיננסית עדיין רעועה, זו בדיוק סיבה לשקול השקעה במניות מהתחום

נכסים מעטים נחשבו בתקופה האחרונה ללא בריאים כמו מניות בנקאיות ופיננסיות. המוסדות הללו, שמואשמים באחריות לרוב צרות השנה האחרונה הכלכליות, ספגו אש - בתקשורת, מרשויות הפיקוח, ממומחים ומהמשקיעים במניות שלהם. אך הדברים כעת נראים אופטימיים יותר, לפחות לגבי מניות הפיננסים.

מדד הבנקים של הנאסד"ק (IXBK) רשם השנה שפל ל-1,183 נקודות ב-9 במארס ובתחילת אוגוסט הגיע ל-1,702 נקודות - כלומר 44% עלייה מהשפל במארס.

התעשייה הפיננסית עדיין על קרקע רעועה במקצת, בהתחשב במצב הכלכלי העולמי. זו בדיוק הסיבה לשקול השקעה במניות פיננסיות. ולמרות הדימוי הנוכחי שלהם, הבנקים לא בדיוק רעבים ללחם. הבנקים הבריטים HSBC וברקליס דיווחו זה עתה על רווחים חזקים מהצפוי. מניית בנק אוף אמריקה קיבלה דחיפה מידיעות על חילופי הגברי בהנהלת הבנק.

סיטיגרופ, ילד הפוסטר של המשבר הבנקאי, קיבל אפילו קצת סיקור חדשותי חיובי, מאחר שחיוניותו הפיננסית, שעמדה בסימן שאלה, נחשבת כבר לבטוחה יותר. חברת כרטיסי האשראי ויזה (סימול: V) נסחרת כעת לפי 55 מיליארד דולר שווי שוק, גבוה בהרבה משווי בנקים רבים.

עד לא מזמן לא הייתי טורח אפילו להעיף מבט במניות הללו. אבל עם הגאות האחרונה בשוק והסימנים לכך שהמגזר הפיננסי מתייצב, חשבתי שזה זמן מתאים לבדוק אם יש מניות פיננסיות שמקבלות אישור מאסטרטגיות הגורו שאני משתמש בהן לניתוח מניות.

ברקליס

ברקליס, שהזכרתי זה עתה, מקבל אישור מהאסטרטגיה שאני מבסס על כתיבתו של ג'יימס או'שונסי. זוהי אסטרטגיה שמחפשת חברות עם שווי בורסאי של מעל מיליארד דולר (השווי של ברקליס הוא 43 מיליארד דולר), ותזרים מזומנים למניה שגבוה מהממוצע של השוק. התזרים הממוצע של השוק הוא כעת 0.54 דולר למניה, ואילו התזרים של ברקליס גבוה בהרבה, 4.90 דולר למניה.

האסטרטגיה הזו גם מחייבת מספר גדול של מניות מונפקות, ושההכנסות של השנה הקודמת יהיו גבוהות פי 1.5 מההכנסה הממוצעת של 500 חברות מדד S&P. ברקליס עונה על שני התנאים. התנאי האחרון של האסטרטגיה הוא שהמניה תהיה בין 50 החברות שעמדו בשני התנאים הקודמים, ושתשואת הדיבידנד שלה תהיה מהגבוהות ביותר. ברקליס נמנה עם המועדון המצומצם הזה, עם תשואת דיבידנד בריאה מאד של 8.1%.

ANZ

הקבוצה הבנקאית של אוסטרליה וניו זילנד (סימול: ANZBY) פועלת ממלבורן, אוסטרליה, היא הבנק הגדול בניו זילנד ומהגדולים באוסטרליה, והיא חביבת גישת ההשקעות של פיטר לינץ'. לינץ' מתמקד בקצב הצמיחה של החברה, ומשווה אותו למכפיל הרווח, בנוסחה המפורסמת של P/E/G (יחס מכפיל לצמיחה).

בקבוצה הבנקאית הזו צמיחת רווח עומדת על 9.3% (בהתבסס על ממוצעי צמיחת הרווח למניה בשלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות). תשואות הדיבידנד היא 4.97%, ולכן ה-P/E/G, יחס המכפיל לצמיחה המתואמת דיבידנד, הוא 0.63 - נמוך בדיוק כמו שלינץ' אוהב.

לטובת הקבוצה הבנקאית הזו פועלת גם העובדה שיחס הון המניות לנכסיה הוא 6%, והתשואה על הנכסים היא 1.18% - שניהם מעל דרישות הסף של האסטרטגיה של לינץ'.

Discover

חברת כרטיסי האשראי (סימול: DFS), שמנפיקה את כרטיסי דיסקאבר זוכה לציונים גבוהים מאסטרטגיית לינץ'. יחס ה- P/E/G המתואם שלה הוא 0.39 (על פי ממוצע שיעורי הצמיחה בשלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות ברווח למניה). יחס הון המניות לנכסים הוא 18%, והתשואה על הנכסים היא 2.56% - בהחלט מעל דרישות המינימום של האסטרטגיה, שהן 5% ו-1% בהתאמה. *

ג'ון פ. ריס הוא מנכ"ל Validea.com, חברת מחקר השקעות, ומייסד Validea ניהול הון, חברה לניהול נכסים, ומנהל קרן הגידור Validea. ריס הוא מחבר-שותף של רב המכר "הגורואים של השוק: אסטרטגיות השקעה במניות לשימושכם מהטובים ביותר בוול-סטריט"