המועמד המוביל להחליף את סמנכ"ל רשות המסים בר-זכאי: אהרון אליהו

כזכור, בר-זכאי הודיע אתמול על התפטרותו על רקע האישומים בפרשת המינויים ברשות המסים ■ התפקיד שמפנה בר-זכאי - סמנכ"ל מקצועי ברשות המסים - נחשב לאחד התפקידים הנחשקים ביותר ברשות

המירוץ לאיוש תפקידו של סמנכ"ל רשות המסים המתפטר, רו"ח גידי בר-זכאי, מתחמם - זאת עם הודעתו של בר-זכאי אתמול (ד') על התפטרותו, על רקע האישומים בפרשת המינויים ברשות המסים.

ל"גלובס" נודע כי פקידי שומה רבים לוטשים עיניים לתפקיד שמפנה בר-זכאי - סמנכ"ל מקצועי ברשות המסים. תפקיד זה נחשב לאחד התפקידים הנחשקים ביותר ברשות, שכן הוא שימש כקרש קפיצה לתפקיד מנהל רשות המסים (המנהל הקודם, ג'קי מצא, כיהן לפני כן כסמנכ"ל מקצועי) וכן למיקומים יוקרתיים במגזר הפרטי.

במסגרת תפקידו היה אחראי בר-זכאי הן על חקיקה והן על החלטות מיסוי (רולינגים).

עוד נודע כי באחרונה, מאז בר-זכאי יצא לחופשה, פנו פקידי שומה רבים למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, והציעו את מועמדותם לתפקיד. נסרדישי אמר כי אין בכוונתו למנות אף אחד עד שבר-זכאי יחליט על המשך דרכו.

בין השמות המוזכרים כמועמדים אפשריים לקבל את התפקיד, סמנכ"ל לשומה, אהרון אליהו, וכן מנהל פשמ"ג (פקיד שמה למפעלים גדולים), משה אשר.

שמות נוספים שמוזכרים בהקשר זה הם רחמים יפת, העומד בראש משרד פקיד שומה תל-אביב 1, אבנר עופרי, העומד בראש משרד פקיד שומה תל-אביב 4, וכן מירי סביון, העומדת בראש משרד פקיד שומה ירושלים 1.

ההערכות הן כי נסרדישי נוטה למנות את אליהו לתפקיד. אם אכן כך יקרה, ההערכה היא כי את מקומו של אליהו כסמנכ"ל לשומה יתפוס רחמים יפת.