פוינטר עוברת להפסד ומנסה לאתר הכנסות דרך השקעה במו"פ

החברה הפסידה 2.8 מיליון דולר ברבעון השני ורשמה ירידה ברווח הגולמי ■ מנגד, ההוצאות נחתכו והחברה מקווה שההשקעה במוצרים חדשים תבוא לידי ביטוי בהכנסות

פוינטר טלוקיישן , המספקת טכנולוגיות בתחום הרכב, סבלה גם היא ברבעון השני מהמשבר הכלכלי העולמי, והכנסותיה ירדו ב-19.5% ל-15.6 מיליון דולר. הרעה בתוצאות הכספיות של החברה נרשמה כמעט בכל הסעיפים: הרווח הגולמי ירד, הרווח התפעולי נשחק וההפסד הנקי העמיק. והמנכ"ל? הוא מקווה שההשקעה במוצרים חדשים תבוא לידי ביטוי במכירות בעתיד.

הרווח הגולמי של פוינטר ירד ברבעון השני ב-11% ל-6.6 מיליון דולר, אולם המרווח הגולמי דווקא עלה ל-42.5% מ-38.3%. החברה עברה להפסד תפעולי של 1.5 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר בשל מחיקה של כ-3 מיליון דולר של רכוש שלא במזומן, מחיקה הקשורה לפעילות סלוקייטור שנרכשה על-ידי פוינטר ב-2007".

בשורה התחתונה, פוינטר הפסידה 2.8 מיליון דולר, שהם 61 סנט למניה, לעומת רווח של 800 אלף דולר ברבעון המקביל. ללא הוצאות חד פעמיות, החברה רשמה רווח נקי (non-GAAP) של 900 אלף דולר ברבעון השני, ירידה של 62% בהשוואה לרבעון המקביל.

הנקודות הטובות בדו"ח של פוינטר קשורות בעיקר לסעיף ההוצאות. החברה הפחיתה את הוצאותיה בצורה דרמטית ל-4.8 מיליון דולר ברבעון השני לעומת 20.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. כמו כן, מלאי החברה ירד ב-25% ל-2.9 מיליון דולר.

"פוינטר המשיכה להרגיש את השפעת ההאטה בעולם ובתעשייה ברבעון השני", אומר המנכ"ל דני שטרן. "הפחתנו את ההוצאות התפעוליות שלנו והפחתנו את השפעת המשבר על תזרים המזומנים וה-EBITDA. המשכנו את ההשקעות במוצרים חדשים ובטכנולוגיה, ואנו מאמינים שההשקעות הללו יביאו להגדלת המכירות".