שיפור קל במצב ניקיונם של החופים הבלתי מוכרזים ברחבי הארץ

כ-63% מהחופים נמצאו השבוע במצב "נקי"-"נקי מאוד" ו-7% מהחופים נמצאים במצב "מלוכלך"-"מלוכלך מאוד"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

במסגרת תוכנית "חוף נקי", יצא המשרד להגנת הסביבה בשבועיים האחרונים בפעילויות הסברה ואכיפה מוגברות בחופים השונים ברחבי הארץ לאיתור וענישה של נופשים המשאירים את הפסולת האישית שלהם בחוף.

פעילות זו נובעת מנתוני מדד "חוף נקי" של הקיץ האחרון, המצביעים על הידרדרות במצב הניקיון בחופים, הבאה לידי ביטוי בכמות אשפה אדירה שמקורה העיקרי הוא בנופשים לא אחראים המשאירים אחריהם זבל בחוף הים.

ע"פ נתוני מדד "חוף נקי" העדכניים ביותר, חל שיפור קל במצב ניקיונם של החופים הבלתי מוכרזים ברחבי הארץ: 63% מהחופים נמצאים במצב "נקי"-"נקי מאוד", 30% מהחופים נמצאים במצב "בינוני" ו-7% מהחופים נמצאים במצב "מלוכלך"-"מלוכלך מאוד".

ע"פ עדויותיהם של מפקחי המשרד להגנת הסביבה, מקורה העיקרי של הפסולת נעוץ בציבור שאינו מגלה אחריות על הפסולת האישית שלו בחוף, ומותיר אחריו פעמים רבות שיירי מזון, בקבוקי פלסטיק, בדלי סיגריות, קליפות גרעינים ועוד.

החופים אשר נמצאו מלוכלכים במיוחד: חוף אכזיב שבתחום אחריות רשות הטבע והגנים, חוף צוקי ים-בלו ביי שבתחום אחריות מועצה אזורית עמק חפר, גן לאומי פלמחים שבתחום אחריות רשות הטבע והגנים וחוף גן רווה שבתחום אחריות מועצה אזורית גן רווה.

עם החופים שנמצאו "נקיים מאד" נמנים - חוף תל ברוך, חוף הצוק בת"א חוף אשקלון, חוף אשדוד, חוף בת ים וחוף שקמונה בחיפה.

תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה יצאה לדרכה זו השנה החמישית, במטרה להתמודד עם מצוקת הצטברות פסולת בחופי ישראל, המהווה מפגע אסתטי, בריאותי ובטיחותי לציבור ולבע"ח ימיים וחופיים.