ההחזרים בהון סיכון ממשיכים לרדת ברבעון הראשון, אבל פחות

ממחקר של איגוד קרנות ההון סיכון של ארה"ב, ה-NVCA, בשיתוף עם חברת המחקר של אוניברסיטת קיימבריג', Cambridge Associates עולה כי ההחזרים ירדו ב-2.9%, לעומת ירידה של 12.5% ברבעון שקדם

איגוד קרנות ההון סיכון של ארה"ב, ה-nvca, פרסם בשיתוף עם חברת המחקר של אוניברסיטת קיימבריג', Cambridge Associates, את נתוני ההחזרים של קרנות ההון סיכון ברבעון הראשון של השנה.

לפני שניגשים לנתונים, ראוי לציין שבשונה מענפי השקעה אחרים, ההון סיכון מסווג כענף השקעה לטווח ארוך ובחינה של תוצאות רבעון אחד יכולה ללמד מעט מאוד על התמונה הכוללת.

על-פי המחקר, ההחזרים של ההון סיכון ירדו ברבעון הראשון של השנה ב-2.9%, כאשר זהו הרבעון השלישי ברציפות שמדד ההון סיכון מצוי בירידה. ברבעון הרביעי של שנת 2008, רשם המדד ירידה של 12.5%.

בתחזית העתידית של עורכי המחקר נראה כי בטווח הרחוק, של 10-20 שנים, ההון סיכון יציג תשואות טובות יותר: 35% תוך עשור, 33.7% תוך 15 שנים ו-22.5% בתוך 20 שנה.

נתונים אלו לא מספקים הרבה סיבות לשמוח. מדובר בהחזרים נמוכים. אבל, באיגוד קרנות ההון סיכון רואים את הצד החיובי - היות החזרים אלו עדיין גבוהים מענפי השקעה אחרים.

כך, בעוד אינדקס ההון סיכון רשם ברבעון השני ירידה של 17.49 נקודות, אינדקס הנאסד"ק רשם ירידה של 32 נקודות ומדד הדאו-ג'ונס צנח ב-40 נקודות.

מארק האסן, נשיא ה-NVCA, דווקא לא נשמע מעודד מהנתונים. לדבריו, "למרות התוצאות, מספר ההנפקות ועסקאות המיזוג והמכירה עדיין נמצאים ברמה נמוכה".