השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ': "צריך לטפל באלימות כמו שמטפלים באיום האיראני"

אמר לחדשות ערוץ 2: "אין שום צורך לרכוש אקדח ולקחת את החוק לידיים" ■ "השיטור העירוני יציף את הרחובות בשוטרים שיגבירו את תחושת הביטחון בישראל" ■ "למערכת המשפט אסור להתיר עסקאות טיעון קלות"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', התראיין הערב (א') לחדשות ערוץ 2 והתייחס למקרי הרצח האחרונים ולתחושת הביטחון הירודה של האזרחים: "איני יכול להתמודד עם ההרגשה הזו. יש לציין כי המבחן האמיתי של המשטרה הוא לעצור את החשודים ולהביא אותם לדין - דבר שנעשה".

"החברה לצערי היא חברה אלימה, יש להקצות יותר משאבים למשטרה. יש להתמודד עם האלימות כמו שמתמודדים עם כל איום בטחוני, למשל האיום האיראני שמקבל את כל המשאבים".

"פרויקט השיטור העירוני יוביל להצפה של הערים בשוטרים שיעניקו תחושת ביטחון. יש לשלב את הרשויות המקומיות בטיפול בכל רמות הפשיעה", אמר אהרונוביץ'.

לשאלה מה צריך אזרח מהשורה לעשות ענה אהרונוביץ', כי "אין שום צורך לרכוש אקדח ולקחת את החוק לידיים, יש להמשיך לנהוג כרגיל וליהנות מהחיים".

על תפקידה של המערכת המשפטית אמר אהרונוביץ', כי "חייבים לייצר מערכת משפטית התראתית. עבריינים רבים מגיעים לעסקאות טיעון ואינם מקבלים עונש ראוי לפשעים שלהם ויוצאים באמצעות עסקאות טיעון בעונשים קלים", סיכם השר לביטחון פנים.