שני מקרי מוות נוספים כתוצאה משפעת החזירים בישראל

גבר בן 76 חולה לב, אשר נדבק לאחרונה בשפעת החזירים, נפטר בבית החולים השרון בפתח תקווה ■ גבר נוסף בן 67 שסבל ממחלות רקע קשות נפטר כתוצאה מסיבוכים של המחלה

שני מקרי מוות נוספים כתוצאה משפעת החזירים בישראל: משרד הבריאות הודיע כי גבר בן 76 חולה לב, וגבר בן 67 עם מחלות רקע קשות, אשר נדבקו לאחרונה בשפעת החזירים, נפטרו הבוקר בבתי החולים בילינסון והשרון בפתח תקווה.

במשרד הבריאות מדגישים כי אין ודאות שהשפעת היא שהביאה לפטירתם של השניים, אולם משום שלא ניתן לשלול זאת, מייחסים את מותם לשפעת החזירים. בכך מגיע מניין הנפטרים בישראל כתוצאה משפעת החזירים ל-9. אמנם בשבוע שעבר כבר הגיע מניין הנפטרים לשמונה, אך במשרד הבריאות שללו בדיעבד את אחד ממקרי המוות בעקבות נתיחה שלאחר המוות.

עד כה כל הנפטרים משפעת החזירים בישראל נמנו עם קבוצות הסיכון לנגיף: נשים בהיריון, בעלי השמנת יתר ובעלי מחלות כרוניות. קבוצות אלה, יחד עם עובדי מערכת הבריאות, יהיו הראשונים לקבל חיסונים ברגע שיגיעו לארץ.

נזכיר כי במוצ"ש חתמה ישראל על הסכם עקרונות עם חברת התרופות השוויצרית "נוברטיס ", לאספקת מאות אלפי חיסונים נגד הנגיף. חיסונים אלה, על פי הערכות החברה ולהערכת ארגון הבריאות העולמי, יגיעו לארץ לקראת סוף השנה הנוכחית. מדובר בהסכם השני שחתמה ישראל לרכישת חיסונים, כאשר ההסכם הראשון נחתם עם החברה הצרפתית "סנופי-פסטר".