מכונת המזומנים של סלקום ממשיכה לעבוד: הרוויחה 277 מ' ש' ברבעון השני

גייסה 20 אלף מנויים חדשים ברבעון מנוע הצמיחה של החברה הוא ההכנסות מתוכן שצמחו ב-%03 ל-902 מיליון שקל

חברת סלקום מפרסמת ברבעון השני של 2009 דו"ח נוסף, שמבסס את מיקומה כחברת הסלולר המובילה בישראל. בזכות גידול מרשים בפעילות התוכן ושירותי הערך מוסף, בפעילות המודמים הסלולריים והנתבים לבית (וכנראה שגם בתחום הטלפוניה הקווית), החברה מצליחה להציג תוצאות שהאנליסטים כבר פחות ופחות מתרגשים מהן. סלקום רשמה ברבעון השני רווח נקי של 277 מיליון שקל, והיא החברה תחלק דיבידנד בסך 300 מיליון שקל.

סלקום שינתה את שיטת הדיווח שלה בנושא עלויות הרכשת מנויים והתאימה אותה לשיטה של פרטנר, כדי שניתן יהיה להשוות בין התוצאות. כתוצאה מהשינוי הפער בסעיף ה-EBITDA בין שתי החברות צמח ל-11% לזכותה של סלקום, שהציגה 637 מיליון שקל ברבעון בעוד פרטנר הציגה 574 מיליון שקל. אך הסעיף, שהוא כה חשוב בהשוואה בין חברות הסלולר, מטעה, מאחר שפרטנר ירדה ברבעון ב-6.5% בעוד שסלקום צומחת ב-2.9%.

שומרים על הפער בתוכן

הסיפור בדוחות של סלקום הוא ההכנסות מתוכן. הכנסות אלה מסתמנות כמנוע הצמיחה של החברה, ונראה כי סלקום בדרך לעמוד בהבטחה שנתנה אשתקד, לפיה תשווה את ההכנסות מתוכן לפרטנר. סלקום לא מפרידה בין הכנסות מתוכן והכנסות מ-SMS ומציגה את הנתון המאוחד, והפער ברבעון עומד על 5.1% בלבד לטובת פרטנר. עם זאת, סלקום צמחה ב-30% בין הרבעונים, כשבפרטנר הגידול עמד על 14%.

הכנסות משירותי תוכן (כולל SMS) היו 209 מיליון שקל לעומת 160 מיליון שקל ברבעון המקביל. מכיוון שרוב הגידול בא מתוכן ופחות מ-SMS, נראה שסלקום עושה עבודה טובה, תוך התמקדות בפעילויות הליבה שלה. בפרטנר פעילות התוכן באורנג' טיים לא מצליחה עדיין לפתוח פער מול סלקום.

הכנסות משירותים בסלקום צמחו בשיעור מזערי (0.7%) לעומת הרבעון המקביל אשתקד - ל-1.420 מיליארד שקל. הפער מול פרטנר עומד על 4.4% לטובת סלקום. ניתן היה לצפות מסלקום לתוצאה טובה יותר עם יתרון של 250 אלף מנויים, למרות שסלקום גייסה רק 20 אלף מנויים חדשים ברבעון ופרטנר גייסה 41 אלף.

בהכנסה החודשית הממוצעת נרשמה ירידה, שסלקום מסבירה אותה בקיטון בהכנסות משירותי נדידה כתוצאה מהמיתון. ה-ARPU ירד ב-3.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-143.7 שקל למנוי. בפרטנר עמד ה-ARPU על 151 שקל, ירידה של 3.8%. בממוצע הדקות למנוי נרשמה ירידה מזערית של 0.4% ל-330.4 דקות לחודש ברבעון, בעיקר כתוצאה מהמעבר לחיוב לפי שנייה.