המגזין הוותיק "רידרס דייג'סט" לקראת פשיטת-רגל

כתב העת האמריקני מתקשה לשלם ריבית של 27 מיליון דולר לנושים ■ החברה הפכה ב-2006 לפרטית בעסקת ביי-אאוט ממונפת, וכעת היא כורעת תחת נטל החובות

כתב העת האמריקני הוותיק "רידרס דייג'סט", שאותו ניתן למצוא בחדרי ההמתנה של רופאים וליד מנורת הקריאה בחדרי השינה של בני המעמד הבינוני, הודיע אתמול (ב') כי הוא מתכנן להכריז על פשיטת-רגל בעקבות שפל בהכנסות שלו מפרסום.

משקיעים בהנהגת ריפלווד הולדינגס, שרכשו את המו"ל של כתב העת "רידרס דייג'סט אסוסיאיישן" תמורת 2.4 מיליארד דולר בנובמבר 2006, צפויים להפסיד את כל הכסף שהם השקיעו בחברה עד היום - 600 מיליון דולר.

תזרים נמוך

לדברי טום וויליאמס, מנהל הכספים הראשי, "העסקה הזאת התבצעה בשיאה של הבועה בשוק הביי-אאוט, ונטל החובות של החברה הגיע ל-2.2 מיליארד דולר".

החברה הגיעה להסכם עם חלק מהנושים הגדולים שלה. במסגרת ההסכם היא תוכל לבקש מבתי המשפט לפשיטות-רגל הקפאת הליכים לפי צ'פטר 11, אך עדיין נדרשת הסכמתם של נושים אחרים.

תזרים המזומנים של החברה היה נמוך מהציפיות של קבוצת הרוכשים בהנהגת ריפלווד, ולכן החברה התקשתה לעמוד בתשלום ריבית בסך 27 מיליון דולר על אג"ח שמועד פירעונן חל אתמול.

ברידרס דייג'סט מעריכים כי החברה תוכל לגבש הסכם עם מחזיקי האג"ח הבכירות המשועבדות שלה בתקופת החסד של 30 הימים שיש לה לתשלום הריבית.

מנכ"לית החברה, מרי ברנר, מקווה כי החברה תצא מפשיטת-הרגל ב"הליך מואץ". ברנר אמרה כי הארגון מחדש של החברה לא ישפיע על פעילויותיה או על ספקיה. "זה עניין של מאזן, ולא עניין תפעולי", אמרה ברנר.

חלוץ הדיוור הישיר

"רידרס דייג'סט" נוסד בניו יורק ב-1921 כקובץ של סיכומי מאמרים מכתבי עת אחרים שנשלח בדואר למנויים. המגזין הפך לחלוץ בתחום הדיוור הישיר, וממיזם שהוקם מחדר עבודה בבית פרטי הוא הפך לאחד המו"לים הגדולים בעולם.

ל-9 מתוך 94 כתבי העת שהוציאה החברה לאור יש תפוצה של יותר ממיליון עותקים בארה"ב לבדה. כ-130 מיליון בני אדם ב-78 מדינות בעולם קוראים את המגזינים שלה.

על-פי לשכת המידע של המו"לים (Publishers Information Bureau), אשתקד צללו הכנסות הפרסום מכתב העת המוביל של הרידרס דייג'סט ב-18.4%, וב-6 החודשים הראשונים של 2009 הן ירדו ב-7.2% נוספים.