מריל לינץ': "אופטימיות המשקיעים בשיא של 6 שנים"

מנהלי הקרנות מסביב לגלובוס לא היו כה אופטימיים מאז נובמבר 2003 ■ 70% מעריכים כי רווחי החברות יעלו בשנה הקרובה ■ בעקבות האופטימיות - ההשקעות במניות מזנקות, ההחזקה במזומנים יורדת

"אופטימיות המשקיעים באשר לכלכלה הגלובלית נסקה לשיא של 6 שנים ומנהלי ההשקעות מחזירים את הכספים לשוקי המניות". כך עולה מסקר מנהלי הקרנות לחודש אוגוסט של מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה. הסקר, שנערך בקרב 204 מנהלי קרנות מובילים בעולם אשר מנהלי נכסים בהיקף של 554 מיליארד דולר, מראה כי הראלי בשווקים שהחל בתחילת חודש מארס חלחל עמוק לתודעתם של מנהלי הקרנות, ואלה מצידם שוב מרגישים מספיק בטוחים כדי להסיט את הכספים לאפיק המנייתי.

75% מהמשתתפים בסקר צופים צמיחה בכלכלה העולמית בשנה הקרובה - שיא שלא נראה מאז נובמבר 2003, כמה חודשים לאחר שהחל החל גל העליות הגדול האחרון בשוקי המניות, גל שנמשך עד קיץ 2007. לצורך ההשוואה, בחודש יולי העריכו 63% מהנשאלים כי הכלכלה העולמית תצמח בשנה הקרובה.

בנוסף, ביטחון מנהלי הקרנות באשר ליציבותן של החברות עלה לשיא שלא נראה מאז ינואר 2004: 70% מהנשאלים העריכו כי רווחי החברות יעלו בשנה הקרובה, לעומת 51% בחודש שעבר.

מתחילת חודש מארס זינקו מדדי המניות המובילים בעולם בעשרות אחוזים על רקע סימני התאוששות בכלכלה העולמית. בשבוע שעבר חזרו כלכלות צרפת וגרמניה לצמיחה חיובית ולמעשה יצאו מהמיתון. בכלל, בשבועיים האחרונים הכריזו מספר גופים כלכליים חשובים בעולם על סוף המיתון העולמי, ובהם מריל לינץ', ברקליס קפיטל וקרן המטבע הבינלאומית.

הסקר של מריל לינץ' לחודש אוגוסט מראה כי מנהלי הקרנות גם פועלים בהתאם לתחושותיהם האופטימיות: שיעור החזקות המזומנים ירד ל-3.5% מסך תיקי ההשקעות לעומת 4.7% ביולי. זהו השיעור הנמוך מאז יולי 2007, ערב תחילתו של השוק הדובי. כמו כן, הסקר מראה כי ההשקעות במניות זינקו באוגוסט: 34% מהמשתתפים בסקר מסרו כי הם מעניקים משקל יתר להשקעה במניות, לעומת 7% בלבד ביולי. מדד הנזילות והסיכון של מריל לינץ', אשר מודד את "התיאבון לסיכון" של המשקיעים, עלה ל-41 נקודות - הרבה הגבוהה מזה כשנתיים.

"האופטימיות באוגוסט היא בבחינת מפנה של ממש בהשוואה לתחושת האפקוליפסה ששררה בחודש מארס", אומר מייקל הרטנט, האסטרטג הראשי של מריל לינץ' בניו יורק. "הראלי במניות הובל על-ידי הבורסה בסין ומניות הטכנולוגיה. עדיין לא ראינו שהמשקיעים נוהרים להשקעות ביפן, אירופה או מניות בנקים מערביים".