הנפט זינק ב-4.7% וננעל על 72.42 דולר לחבית

דו"ח המלאים הראה ירידה של 8.4 מיליון חביות נפט בשבוע החולף, לעומת הצפי לעלייה של 1.1 מיליון חביות ■ לפני פרסום הדו"ח הנפט נסחר בירידה סביב רמות ה-69.4 דולר לחבית

לאחר שנסחר בירידה סביב רמות ה-69.4 דולר לחבית, מחיר הנפט ביצע סיבוב פרסה וננעל בזינוק אל מעבר ל-72 דולר לחבית בבורסת הסחורות ביו-יורק.

הסיבה - דו"ח המלאים השבועי שפירסם משרד האנרגיה האמריקני, שהצביע על ירידה חדה ומפתיעה במלאי הנפט בשבוע החולף, לעומת הצפי המוקדם בשוק לעלייה. נראה כי הביקושים לזהב השחור עשויים להתאושש, כשהם מתגברים על החששות של הסוחרים והמשקיעים לגבי מצבן השברירי של כלכלות העולם והכלכלה האמריקנית בפרט.

ע"פ הדו"ח, מלאי הנפט הגולמי ירד השבוע ב-8.4 מיליון חביות, בעוד שאנליסטים ציפו לעלייה של 1.1 מיליון חביות. גם במלאי הבנזין ותזקיקי הנפט נרשמה ירידה. מספר אנליסטים ציינו, כי ייבוא הנפט לארה"ב ירד לרמתו הנמוכה מאז ספטמבר 2008.

"להערכתי, השינוי בביקושים משקפים את התאוששות הכלכלה, אך יש לנקוט במשנה זהירות כי המספרים עדיין לא מספקים והם טובים ביחס לאלה של אשתקד", אמר יו"ר המועצה הלאומית לדלק בארה"ב ג'ון פלמי.

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש ספטמבר הוסיפו 3.23 דולר, שהם 4.7% ל-72.42 דולר לחבית בבורסת הסחורות בניו-יורק