רווחי ריו טינטו ירדו ב-65% ל-2.6 מיליארד דולר במחצית

[למדור שוקי עולם] בהתאם לתחזיות ■ זאת כתוצאה מירידת מחירי הנחושת, הברזל והאלומניום, וכן על רקע פרשת ריגול תעשייתי בסין ■ ה- EBITDA ירד ב-47% ל-6.1 מיליארד דולר

רווחי ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית, ריו טינטו , פרסמה היום (ה') את דו"חות המחצית הראשונה של 2009.

מהדו"חות עולה כי רווחי החברה נפלו ב-65% ל-2.57 מיליארד דולר, או 65 סנט למניה, במחצית הראשונה של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובהתאם לתחזיות האנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס". זאת כתוצאה מירידת מחירי הנחושת, הברזל והאלומניום, וכן על רקע פרשת ריגול תעשייתי בסין, מיעדי היצוא העיקריים של החברה. החברה ציינה היום כי היא מחוייבת לחיזוק הקשרים העסקיים עם סין.

החוב של החברה עמד על 39.1 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני. הרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) ירד ב-47% ל-6.1 מיליארד דולר.

החברה נותרה זהירה באשר למחירי המתכות, אך צופה שוק יציב יותר במחצית השנייה של 2009. ריו טינטו לא תחלק דיבידנד, כפי שמסרה כבר ב-5 ליוני. ריו פיטרה 16 אלף עובדים ברחבי העולם במהלך המחצית הראשונה.

"התוצאות מצביעות גם על המצב הגרוע של תעשית הפלדה העולמית, הלקוח העיקרי של ריו טינטו ודומיה, ולכן גם על חוסר שביעות הרצון של הסינים לשלם יותר מדי, לדעתם, על העפרות שתעשית הפלדה הסינית קונה מריו טינטו כחומר גלם לתעשייה הסינית (שעוברת תקופה גרועה במיוחד). זה גם אחד המרכיבים העיקריים של פרשת ה’ריגול’ של ריו טינטו בסין", אמר עו"ד דן הורוביץ', שותף במשרד עו"ד HOLMAN FENWICK WILLAN LLP בלונדון, המתמחה בסחר בינלאומי, ל"גלובס".

"התוצאות הגרועות מאפיינות גם חברות כרייה גדולות אחרות בעולם ומסבירות, לפחות חלקית, יזמות לאיחודים ומיזוגים בתעשייה הזאת. דוגמא לכך היא הנסיון שנכשל בשנה שעברה לאחד את ריו טינטו עם BHP ביליטון .