אפריקה ישראל תמכור קרקע במיאמי בהנחה של 56%

תמכור את השטח במיאמי תמורת 39 מיליון דולר - במקום 88.7 מיליון דולר אותם ביקשה במקור, וחלקם במימונה ■ אם תתממש העסקה תרשום אפריקה רווח הון של 7 מיליון דולר

פשרה נוסח אפריקה ישראל . קבוצת הנדל"ן שבשליטת לב לבייב תמכור קרקע לא מפותחת במיאמי, פלורידה תמורת 39 מיליון דולר. בתחילה (דצמבר 2007) ביקשה אפריקה ישראל למכור את השטח, המשתרע על פני 24.43 אלף מ"ר, תמורת 88.7 מיליון דולר - פי 2.27. המחיר הנוכחי מהווה 44% בלבד ביחס למחיר המקורי, או הנחה של 56%. אם תתממש העיסקה, תרשום אפריקה ישראל רווח הון של 7 מיליון דולר. זאת, על אף העובדה שבדו"חותיה השנתיים אשתקד העריכה אפריקה ישראל את עלות הקרקע בכ-52.09 מיליון שקל נכון לסוף דצמבר.

מדובר בקרקע המכונה "בלוק 42", הרוכשת המיועדת, חברה אמריקנית, תבעה את 6 החברות הבנות של אפריקה ישראל (שהמכירה מבוצעת על-ידן) בין היתר בשל אי עמידתן באמות מידה פיננסיות. הרוכשת אף תבעה את החזר הפיקדון שנתנה לחברות לצורך הרכישה - 18 מיליון דולר.

תנאי נוסף שהעמידה הרוכשת היא נסיבות אותן הגדירה כ"כוח עליון" - בניית מנהרה לרכב בשטח המקרקעין, מה שהפך אותה ללא כדאית מבחינתה והביא להפחתת המחיר. אפריקה ישראל סירבה להחזיר בזמנו את הפיקדון - מה שאיפשר לה לרשום רווח הון של 12 מיליון דולר לפני מס בדו"חות הרבעון הראשון. אפריקה ישראל תדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני בסוף החודש.

תממן את הרוכשת

במסגרת הסכם הפשרה, הפקידה הרוכשת פיקדון נוסף בסך מיליון דולר, והעיסקה צפויה להתבצע עד ה-14 בספטמבר, עם אפשרות להארכה בת חודש בתמורה לפיקדון נוסף באותו סכום. בסיכומו של דבר, תשלם הרוכשת עם השלמת העסקה עד 16.5 מיליון דולר עם אופציה לקבלת מימון על-ידי אפריקה ישראל בסכום מירבי של 3.5 מיליון דולר. אפריקה ישראל, נזכיר, עומדת בפני פירעון של התחייבויות מרובות - נכון לסוף מארס, מסתכמות כלל התחייבויותיה לפירעון בשנה הקרובה ב-13.16 מיליארד שקל.

החברה הרוכשת תפרע 2.75 מיליון דולר כעבור שנה ואת היתרה כעבור שנתיים נוספות, כאשר תוסיף לשעבד 2 מגרשים מתוך הקרקע (5,157 מ"ר) כמשכנתא לטובת החברות הבנות של אפריקה ישראל. בעוד שקרן ההלוואה מהווה 9% מתמורת המכירה, השטח שישועבד מהווה 21.1% מכלל הקרקע הנמכרת.

אפריקה ישראל פרסמה שלשום אזהרת רווח, לפיה היא צפויה לסיים את הרבעון השני של השנה בהפסד נקי (המיוחס לבעלי הזכויות ההוניות של החברה) בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל ובמחצית הראשונה של השנה הפסד של כ-750 מיליון שקל. ההפסד נובע מירידת שווי נדל"ן והוצאות מימון גבוהות.

אפריקה