כלל פיננסים: "חודש יולי היה חזק ביותר עבור דלק רכב"

האנליסט יובל בן זאב מתייחס לדו"חות הרבעון השני שפרסמה היום החברה ואומר כי היא "מספקת את הסחורה" ■ מעריך שהיא תרוויח השנה 398 מיליון שקל

נוכח פרסום הדו"חות הרבעוניים של דלק רכב היום (ה'), ממשיכים בבית ההשקעות כלל פיננסים בהמלצת 'תשואת יתר' על מניית החברה ומציינים כי למרות שחלה ירידה של 30% במכירות הרכבים ביחס לרבעון המקביל אשתקד, החברה הציגה ברבעון השני של 2009 רווח נקי של כ-102.5 מליון שקל, הגבוה בכ-24% מהתחזית המוקדמת שלהם.

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, לא מתרגש מהירידה החדה במסירות כלי הרכב ברבעון השני ומסתכל קדימה לרבעון השלישי, שצפוי להערכתו להיות רבעון חזק במיוחד. הסיבה? ההתאוששות במשק שתביא לגידול בביקושים לרכבים וכן המיסוי הירוק שדרבן ישראלים רבים לרכוש מכוניות בחודש יולי בטרם יעלו המיסים.

"חודש יולי היה חזק ביותר וסימני הביקוש משוק הרכב המשומש וכן מחברות ההשכרה לזמן קצר מעידים על גידול בביקוש", אומר בן זאב. "אנו אופטימיים".

בן זאב גם לא מתרגש מהתזרים השלילי מפעילות שוטפת בסך 170 מיליון שקל: "התזרים השלילי נובע בעיקר מעלייה באשראי לקוחות וירידה באשראי ספקים. בסביבת הריבית הנמוכה כיום אין לראות בכך בעיה".

אחד הסעיפים שתרם לרווחיות החברה הוא מגזר החלפים. ההכנסות ממגזר זה היוו כ-10% מסך ההכנסות של דלק רכב ברבעון, כלומר 99 מיליון שקל. בן זאב מתייחס לסעיף זה בחיוב ומדגיש כי "בשורת הרווח הנקי משקל התרומה אפילו יותר משמעותי ומגיע לכ-28% מהרווח".

"החברה מספקת את הסחורה", מסכם בן זאב. האנליסט מעריך כי דלק רכב תסגור את שנת 2009 עם רווח נקי של 398 מיליון שקל על הכנסות בהיקף 4.6 מיליארד שקל.

[להמלצות אנליסטים]