נתן חץ: "בפעילות הליבה שלנו המשבר עבר על ידינו"

אלוני חץ שבשליטתו עברה לרווח של 82.9 מיליון שקל ■ "בישראל מלכתחילה לא הייתה בועה של נדל"ן" ■ "מחירי המניות עולים ויורדים אבל תזרים המזומנים של החברה נשאר חזק"

אלוני חץ , הנמצאת בשליטת נתן חץ ומשפחת וורטהים, חזרה להרוויח סיימה את הרבעון השני של השנה ברווח נקי (המיוחס לבעלי המניות של החברה) של כ-83 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. "הדוחות מצוינים וכיסו את ההפסדים של 2008", אומר ל"גלובס" נתן חץ המשמש גם כמנכ"ל החברה. ה-FFO (תזרים תפעולי נקי) ברבעון הסתכם בכ-55 מיליון שקל, שיפור של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות מדמי שכירות וניהול נדל"ן להשקעה הסתכמו בכ-83.6 מיליון שקל, גידול של כ-10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה התאמת שווי הוגן של נדל"ן של כ-47 מיליון שקל, ירידה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך נתון מרשים בהתחשב במחיקות הענק שחברות נדל"ן אחרות רושמות.

נתן חץ: "מחירי המניות עולים ויורדים אבל תזרים המזומנים של החברה נשאר חזק וממשיכים לשלם לנו דמי שכירות. הפיזור של הנכסים שלנו טוב והמיקום המצוין מוכיח את עצמו גם במשבר. אנשים לא בורחים, אלא ממשיכים לבוא לעבודה. בשוליים יש אמנם הנחות, אך בסך הכול ההרגשה היא שהמשבר מאחורינו, ותוך שנה שנתיים תהיה צמיחה של 3%-4%.

היחסים הפיננסים של אלוני חץ טובים: הון עצמי של 24% מהמאזן ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של 139 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה גדל בתקופה המדווחת בכ-85 מיליון שקל (לפני השפעת המס), בשל פיחות השקל מול המטבעות שלקבוצה עודף נכסים בהן.

אלוני חץ הינה חברת אחזקות המתמחה בתחום הנדל"ן המניב בארץ (באמצעות חברת אמות) וב-4 שווקים בחו"ל: שוויץ (PSP נדל"ן שוויצרי ), קנדה (FCR ), ארה"ב (Equity 1 ) ואנגליה (Brockton Capital). נכסי אמות בישראל בבעלות ובחכירה כוללים 85 נכסים מניבים בשטח של כ-420 אלף מ"ר ובנוסף כ-158 אלף מ"ר חנייה מקורה.

נתן חץ: "בפעילות הליבה שלנו המשבר עבר על ידינו, ודאי בישראל - שמלכתחילה לא הייתה פה בכלל בועה של נדל"ן. דמי השכירות של אמות גדלו בשנה האחרונה ריאלית ב-7% בנכסים דומים. בחוזים שאמות מחדשת אפשר להעלות מחירים כי החוזים המקורים נחתמו בשפל של שנת 2005".

לאור התוצאות הטובות החליט דירקטוריון החברה כי בשנת 2009 יחולק דיבידנד מינימלי של 56 אגורות למניה שישולם ב-4 תשלומים רבעוניים.

אלוני חץ