ישראכרט תנפיק ללקוחות מזרחי טפחות כרטיסי אשראי ממותגים

המהלך בולם את היכולת של כאל להנפיק בלעדית כרטיס ממותג לבנק ■ בשנה האחרונה חשו בישראכרט כי נרשמה שחיקה בנתח השוק שלהם בתוך מזרחי טפחות

בנק מזרחי טפחות , בניהולו של אלי יונס, ינפיק את כרטיס האשראי הממותג תחת הלוגו "מזרחי טפחות" דרך שתי חברות כרטיסי אשראי. הבנק חתם לאחרונה עם ישראכרט על הסכם להנפקה משותפת של כרטיסי אשראי ממותגים, כך נודע ל"גלובס". ההסכם עם ישראכרט הוא בהמשך להסכם דומה שחתם הבנק עם כאל בנובמבר שעבר.

עם חתימת ההסכם בולמת ישראכרט, בניהולו של דב קוטלר, את היכולת של כאל להנפיק בלעדית את הכרטיס הממותג וכתוצאה מכך להעביר אליה נתח משמעותי מלקוחות מזרחי טפחות. זאת לאחר שבשנה האחרונה חשו בישראכרט כי נרשמה שחיקה בנתח השוק שלהם בתוך מזרחי טפחות.

מזרחי טפחות ניהל בארבע השנים האחרונות מו"מ להנפקת הכרטיס עם כל חברות כרטיסי האשראי. באפריל 2008 התפוצץ המו"מ עם ישראכרט ומזרחי טפחות עבר לנהל מו"מ רק עם כאל. תחילה דובר על ספק יחיד אך כעת מתברר שבכוונת מזרחי טפחות לעבוד עם שתי חברות אשראי.

הישגים נאים

כיום לקוחות מזרחי טפחות מחזיקים בעיקר בכרטיסי אשראי של שתי חברות: ישראכרט הוא הגוף הדומיננטי עם כ-260 אלף כרטיסים מתוך כ-320 אלף כרטיסי אשראי של לקוחות הבנק, כששאר הכרטיסים הונפקו על ידי כאל שבבעלות דיסקונט והבינלאומי. בנוסף משווק מזרחי טפחות מזה שנתיים גם כרטיסי לאומי קארד אך בהיקפים קטנים.

ההסכם עם ישראכרט פוגע בכאל. אף שההסכם בין כאל למזרחי טפחות לא הבטיח בלעדיות באופן פורמלי, ציפו בכאל כי שיתוף הפעולה יגדיל משמעותית את חלקה של כאל בקרב לקוחות הבנק על חשבון ישראכרט. "אני מצפה להגיע למאה אלף כרטיסים של לקוחות במזרחי טפחות תוך שנתיים", אמר לפני שנה מנכ"ל כאל, בועז צ'צ'יק.

המו"מ עם שתי החברות העניק למזרחי טפחות הישגים נאים. בהסכם עם כאל קיבל מזרחי טפחות אופציה לרכוש 10% ממניות כאל לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל. האופציה עצמה ניתנת למימוש רק לאחר שהשימוש החודשי הממוצע של לקוחות הבנק בכרטיס האשראי יגיע להיקף מינימלי שנקבע בהסכם. בנוסף בעבר, עם חידוש ההסכם בין מזרחי טפחות לישראכרט, קיבל מזרחי טפחות מבנק הפועלים ללא תמורה 1.8% מישראכרט.

במזרחי טפחות רואים בכרטיס אשראי ממותג הנושא את שם הבנק מוצר דגל וכלי שיסייע לשמר לקוחות, להגביר את האטרקטיביות של הבנק כלפי לקוחות פוטנציאליים ולהעמיק פעילות עם לקוחות קיימים. בבנק מתכוונים לתת ללקוחות נושאי הכרטיס הטבות ייחודיות.