קרן עם שיניים: פורטיסימו הובילה השקעה של 15 מיליון דולר בקדנט

החברה, שהוקמה בישראל ועדיין מחזיקה פה מרכז מו"פ, מציעה שירותי הדמיה תלת-מימדית לתחום רפואת השיניים ■ יובל כהן, המייסד: "השימוש הנוכחי ליישור שיניים לא מדויק ומצריך מספר תיקונים והתאמות. המוצר של קדנט מציע דיוק מלא"

בימים בהם קרנות הון סיכון הישראליות לא ממהרות לפתוח את הכיס ולהשקיע בחברות, קרן הפרייבט אקוויטי הישראלית פורטיסימו קפיטל מובילה סבב גיוס הון של 15 מיליון דולר בחברת הטכנולוגיה הישראלית Cadent. חלק ממשקיעיה הקיימים השתתפו אף הם בהשקעה.

החברה, שמציעה שירותי הדמיה תלת-מימדית לתחום רפואת השיניים והתעשייה האורטודנטית (יישור שיניים), רשומה בארה"ב ומחזיקה בישראל מרכז מו"פ.

קדנט, שהוקמה בשנת 1995, גייסה מאז ועד לגיוס הנוכחי כ-60 מיליון דולר משורה ארוכה של משקיעים, בהם אייפקס, הקרן הישראלית פיטנגו, גוף ההשקעות של גולדמן זאקס, JP מורגן, קרן מדעי החיים SVLS וקרן סטאר.

מאז שנת 2005, אז גייסה 25 מיליון דולר, החברה לא גייסה הון נוסף. מנכ"ל החברה דאז, דגלאס סטיקני, העריך לאחר אותו גיוס בראיון ל"גלובס", כי ההון שברשות החברה יספיק לה כדי להגיע להנפקה ראשונה בנאסד"ק. זה לא קרה, אולם, קדנט מצויה בזמן האחרון בצמיחה מואצת של יותר מ-50% בשנה. לפי חברת המחקר IVC, בשנת 2008 היא רשמה הכנסות בהיקף של 35 מיליון דולר.

קדנט מפתחת מוצרים לתחום רפואת השיניים - לטיפולי יישור ושיקום הפה והלסת. כיום ההתאמה נעשית באופן מיושן, באמצעות מודל גבס. הטכנולוגיה של קדנט מאפשרת להתאים באופן מדויק גשר לשיניים, תותבות ושתלים. המוצר שלה מאפשר גם לדמות כיצד ייראה הפה לאחר היישור או ההשתלה.

המטרה: כניסה לשווקים נוספים

טרנס גננינג, מנכ"ל קדנט, אמר היום כי "ההון שגויס יאפשר לחברה לבצע קפיצה בצמיחה ולהביא את הפתרונות שלה לשווקים נוספים ברחבי העולם".

גננינג מוסיף כי המוצרים של קדנט סייעו לטפל ב-1.7 מיליון מקרים ברחבי העולם. לדבריו, "90% מהמומחים ליישור שיניים, שמשתמשים במוצרים דיגיטליים, משתמשים במוצרים והשירותים שלנו, והם מהווים 15% מכלל ממומחי יישור השיניים בארה"ב".

עמוס גורן, נציג אייפקס במועצת המנהלים ויו"ר קדנט, הוסיף כי החברה חווה צמיחה גבוהה מאז השיקה את קו המוצרים השני ב-2006 והגיוס הנוכחי יאפשר לה להמשיך את המומנטום.

את פורטיסימו הקים ב-2004 יובל כהן, לשעבר שותף בקרן ההון סיכון JVP ולפני כן סגן נשיא לפיתוח עסקי בקבוצת DSP. בעבר היותר רחוק הוא היה עוזר הנשיא של אינטל קפיטל בעמק סיליקון.

לצידו של כהן מנהלים את הקרן אלי בלאט; מארק לזניק, לשעבר מג'רוזלם גלובל; שמוליק בראשי, ויוחאי הכהן, לשעבר בכיר בחברת מגל.

הקרן מנהלת 180 מיליון דולר בשתי קרנות. פורטיסימו השקיעה עד היום בשש חברות, בהן נור מקרופרינטרס, שנרכשה ב-2007 בידי HP תמורת 123 מיליון דולר. פורטיסימו, שרכשה ב-2006 כ-55% מחברת נור ב-12 מיליון דולר, רשמה רווחים נאים על האקזיט. בנוסף, פורטיסימו השקיעה בעורב טכנולוגיות, רדוויו וסודה קלאב.

כהן אמר היום ל"גלובס" כי "קדנט מובילה מהפכה, לא פחות. כיום רוב הטיפולים נעשים בדרך מיושנת ולא ידידותית, שנהוגה ב-50 השנים האחרונות. קדנט מעבירה את עולם הטיפולים המיושן לעולם הדיגיטלי".

על-פי כהן, המודל העסקי של החברה הוא מכירת מכשיר ההדמיה לרופאים ולמטפלים. בנוסף, הטכנאים והרופאים משלמים תמלוגים על כל שימוש בו.

כהן גם אמר שלא רק שהשימוש ידידותי למטופלים, אלא מדובר בהוזלת עלויות: "השימוש במבנה גבס אינו מדויק ומצריך מספר תיקונים והתאמות. המוצר והשירותים של קדנט מציעים דיוק מלא, ויותר מזה, מהירות בטיפול.

"עם השימוש בהדמיה, הרופא משגר את התוצאות לטכנאי ולייצרן, שיכולים לשלוח בחזרה כתר, גשר או שתל מדויק לחלוטין. זה מקטין את העלויות, ומקצר את זמן הטיפול".