UMI מציגה ירידה חדה ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2008

ברבעון השני של השנה, שהתאפיין במיתון עמוק בענף ובהקפאת רכישות של חברות הליסינג, הרוויחה UMI כ-2.4 מיליון שקל בלבד לעומת כ-15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

מספר ימים לאחר הדו"חות הרבעוניים העגומים של יפנאוטו, יבואנית סובארו, מציגה גם UMI, יבואנית שברולט, נתונים לא מזהירים לרבעון השני. חברת UMI, שדו"חותיה כלולים בדו"חות של קרדן ישראל שמחזיקה כ-40.5% ממניותיה, מייבאת לישראל את מותגי ג'נרל מוטורס ובראשם שברולט.

ברבעון השני של השנה, שהתאפיין במיתון עמוק בענף ובהקפאת רכישות של חברות הליסינג, הרוויחה UMI כ-2.4 מיליון שקל בלבד לעומת כ-15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מחזור הכנסותיה במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-911 מיליון שקל לעומת כ-1.311 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני מסרה UMI 2,988 כלי רכב לעומת 4,792 כלי רכב בתקופה המקבילה. החברה נפגעה גם מהוצאות מימון גבוהות עקב התחזקות הדולר ברבעון.

עם זאת בחברה מציינים כי נרשמה התאוששות משמעותית במסירות רכב בתחילת הרבעון השלישי ובעיקר בחודש יולי וחדירה משמעותית של המשפחתית החדשה "שברולט קרוז", שכ-2500 יחידות שלה נמכרו עד כה.

בדו"ח החברה מצוינת גם פשיטת הרגל הרשמית של GM, שהוכרזה בארה"ב לאחר מועד סגירת המאזן אולם מצוין כי החברה החדשה, שהוקמה תחתיה, ממשיכה את ההתקשרות עם UMI ללא שינוי וכי שיווק כלי הרכב שלה נמשך ללא הפרעה. יצוין גם כי לחברת קרדן שני שעבודים מותנים על מניות UMI שבבעלותה, כנגד הלוואות בסך כולל של כ-240 מיליון שקל, האחת מבנק מזרחי טפחות והשנייה מקרנות מנוף והדס.