הבית הלבן אישר שיווק מזורז לחיסון נגד שפעת החזירים

בבית הלבן מקווים להתחיל לחסן אוכלוסיות בסיכון כבר באמצע חודש ספטמבר לעומת התכנון המקורי להתחיל לחסן באמצע אוקטובר ■ בארה"ב מתכננים לחסן כ-160 מיליון בני אדם המשתייכים לקבוצות הסיכון

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה הערב כי הממשל האמריקני מתכוון לזרז אישורים לשיווק מסחרי לחיסונים של שפעת החזירים. בכוונת הממשל לזרז הליכים ולהתחיל לחסן קבוצות סיכון כבר באמצע חודש ספטמבר, כך אמר היום היועץ המדעי הראשי של הבית הלבן.

החיסון שישווק ראשון יהיה חיסון במנות של 15 מיקרוגרם, המנה הקטנה ביותר לחיסון מסוג זה. רוב המומחים מעריכים כי רוב המטופלים יזדקקו לשתי מנות מהחיסון הזה שיינתנו בהפרש של שבועיים.

מהבית הלבן נמסר כי כל חמשת היצרניות של החיסון נתבקשו להתחיל ולארוז את החיסונים שיש להן באריזות מוכנות לשיווק. בדרך כלל, לאחר שחברה מסיימת בהצלחה ניסויים בחיסון ומקבלת את האישור הרפואי עובר כחודש עד לתחילת השיווק המסחרי שלו - הממשל האמריקני רוצה שהשיווק יהיה בהקדם האפשרי.

משרד הבריאות האמריקני מעריך כי בקצב הנוכחי יהיו להם באמצע חודש אוקטובר רק 45 מיליון חיסונים זמינים לעומת הערכות קודמות שהעריכו כי בחודש זה יהיו זמינים כ-120 מיליון חיסונים.

משרד הבריאות האמריקני מתכנן לחסן עד ספטמבר לפחות 160 מיליון בני אדם הנמצאים בקבוצות סיכון ביניהן - נשים בהיריון, עובדים בשירותי הבריאות, ילדים ומבוגרים הנכללים בקבוצות הסיכון.

חמש חברות מייצרות בארה"ב את החיסון - אסטרה זנקה, CSL, גלקסוסמית קליין, נוברטיס שחתמה על הסכם עם משרד הבריאות הישראלי וסנופי אוונטיס.

CSL וסאנופי אוונטיס החלו בניסויים בארה"ב כשגלקסו סמית וחברות אחרות מנהלות ניסויים מתקדמים באירופה. ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) אמור להעניק רישיונות בהליך מזורז בכדי לקדם את שיווק החיסונים.