מוטי זיסר בפתיחת GAP: "העולם לא יוצא עדיין מהמיתון והמשבר בעיצומו"

אמש חנכה קבוצת אלביט את הסניף הראשון של רשת GAP בארץ, בקניון ממילא בירושלים ■ השקיעה במהלך כ-2 מיליון שקל ■ זיסר: "GAP יהיה מותג רווחי גם בשנה הראשונה"

"אני לא רוצה להשבית שמחות - אבל העולם לא יוצא עדיין מהמיתון, והמשבר הכלכלי בעיצומו. המערכת הפיננסית עדיין לא מלווה כסף, ופרויקטים חדשים לא מתחילים. אנחנו מרגישים את המשבר בארה"ב וביתר המדינות, להוציא את הודו שלא היתה קשורה לשאר העולם. יש פגיעה קשה מאוד כמעט בכל התחומים", כך אמר אמש (ב') מוטי זיסר בשיחה עם "גלובס", בארוע ההשקה של GAP בירושלים. "עם זאת", אומר זיסר, "בישראל המיתון אינו מורגש".

לשאלה האם הוא רואה ניצני התאוששות ענה זיסר: "ניצנים הם לפעמים אשליה שמשק מקבל, ואנשים מתחילים לרוץ. אני חושב שזה יותר wishfull thinking מאשר שיפור אמיתי".

גם אלפרד אקירוב לא רואה עדיין את היציאה מהמשבר. לדבריו, "לחברות הטובות לא היתה אף פעם בעיה. החברות הממונפות עדיין במשבר עמוק, ואותם עסקים שהיו במשבר לא יצאו ממנו", הוא אומר ל"גלובס".

חנות GAP בקניון ממילא בירושלים / צלם: יחצ

הסניף הראשון של GAP נחנך

אמש חנכה קבוצת אלביט של זיסר את הסניף הראשון של רשת GAP בארץ, בקניון ממילא בירושלים. ההערכה היא כי הקבוצה השקיעה במהלך לכל הפחות 2 מיליון שקל, שכללו פרסום אגרסיבי, לרבות שלטי חוצות וחלוקה של 110 אלף שקיות של GAP על דלתות הבתים בירושלים וסביבתה.

פרט ל-GAP, הקבוצה מחזיקה היום גם ברשתות מנגו ו-G סטאר. בעוד שהמותג מנגו ממשיך להסב הפסדים לקבוצה, לדברי זיסר, בשל העובדה שהמותג מצוי עדיין בשלבי פריסה ופיתוח - זיסר מצהיר כי עם GAP התמונה שונה.

"GAP לא יהיה הפסדי, והוא יהיה מותג רווחי גם בשנה הראשונה" הוא אומר ל"גלובס". "החדירה של המותג קלה. לא צריך ללמד אף אחד מה זה GAP. אפילו את מנגו היינו צריכים ללמד מה זה".

לדברי אריק בן-זינו, מנכ"ל פעילות האופנה בקבוצה, רשת מנגו תעבור לרווחיות כבר ב-2010.

כפי שפורסם ב"גלובס", רשת GAP תפתח סניף נוסף גם בקניון עזריאלי. החנות שתכלול בגדים לנשים, גברים, ילדים ותינוקות, תיפתח בחודש פברואר 2010 ותשתרע על שטח של 600 מ"ר. החנות תיפתח על חלק משטח החנות מנגו, ותבוא על חשבון שתי חנויות צמודות, לוצ'י ו-M.A.C, שיעברו למיקומים אחרים בקניון.

"אני רק מכנסיים"

בשעות בהן חלק גדול מהירושלמים כבר הולכים לישון, התאספו אמש מאות אנשים בקניון ממילא בירושלים ונעמדו חסרי סבלנות בתורים ארוכים. לא חילקו שם עוף או קרפיון בשקל - הקהל הרב פשוט המתין שאנשי ההפקה של GAP יודיעו שהטקס הסתיים ושאפשר להסתער על המדפים של המותג האמריקני שעשה עלייה לירושלים.

העובדה שהמותג הזה נמצא בעולם בירידה לא הפריעה לכמה מאות של דוגמניות, אנשי עסקים, פרסומאים ואנשי תקשורת לחגוג בתוך החנות בקוקטייל יוקרתי. גם בחוץ לא שמעו על המיתון, לא של GAP ולא בכלל.

"אני רק מכנסיים", זעקה בתחינה למאבטח לקוחה בפוטנציה, משל חיכתה למרשם בקופת-חולים. אחרים נקטו בצעדים פיזיים יותר וטיפסו על הגדרות, מה שמסביר אולי את השקט היחסי במשחק של בית"ר שהתקיים באותה שעה במלחה.

כיצד מותג שמשדר ברחבי העולם אופנה בסיסית ולא יוקרתית, מצליח להתחבר לאנשי האלפיון העליון, לקוקטייל של שמלות ערב וחליפות, ומאידך - לצרכנים קשי ארנק מירושלים? הפתרונות באמריקה.