סרקוזי ייפגש עם בכירי הבנקים בצרפת; דורש לפקח על הבונוסים

[למדור שוקי עולם] נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הוא אחד המבקרים הבינלאומיים הקולניים ביותר של ההתנהגות חסרת המעצורים בשוקי ההון

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, זימן אליו היום (ג') את ראשי הבנקים הגדולים במדינה כדי להגביר את הלחץ המופעל עליהם להידוק הבקרה על הבונוסים שמקבלים הסוחרים בבנקים. סרקוזי הוא אחד המבקרים הבינלאומיים הקולניים ביותר של ההתנהגות חסרת המעצורים בשוקי ההון. כעת הוא מנצל את הזעם הציבורי שעוררו הבונוסים האדירים שמשולמים לעובדי הבנקים, כדי להכניע את צמרת המערכת הבנקאית הצרפתית.

לדברי שר התקציב, אריק וורת, "כל הקהילה הפיננסית הבינלאומית, וכן הבנקים הבינלאומיים הממוסדים, צריכים לפקח על רמות התגמול של עובדים שהן במקרים רבים לא הוגנות ולא מובנות". הבנקים בצרפת אימצו בפברואר קוד של "התנהגות טובה", בהתבסס על ההנחיות של מדינות 20G בנושא הבונוסים, בתמורה להזרמה של מיליארדי אירו מצד הממשלה.

אך הוויכוח הציבורי על הבונוסים התחדש בחודש שעבר, כאשר התברר שבנק BNP פאריבה הקצה מיליארד אירו לתשלום אפשרי של בונוסים לסוחריו בעקבות גידול של 6.6% ברווח הרבעוני שלו. בצרפת קיים בנושא זה לחץ פוליטי כבד, בייחוד על רקע החשש שהבנקים מסרבים להלוות לעסקים קטנים למרות התמיכה המסיבית שהם קיבלו מן הממשלה במישרין ובעקיפין, דרך סיוע למערכת הפיננסית.