הבנק המרכזי של סין: נספק נזילות גדולה לבנקים המסחריים

על רקע החשש מצעדי הממשל לריסון ההלוואות בסין, מצהיר הבנק המרכזי כי תכניות התמרוץ והתמיכה במערכת הבנקאית תימשכנה

הבנק המרכזי של סין מרגיע ואומר היום (ג') כי הוא ימשיך לספק למערכת הבנקאית מספיק נזילות, וכמו כן תכניות התמרוץ שתמכו בדרבון הצמיחה הכלכלית במעצמה האסיאתית תימשכנה.

בדו"ח השנתי שלו ל-2008 כותב הבנק, כי הוא יספק נזילות "הגיונית וגדולה" למערכת הבנקאית, וזאת על מנת לקדם את ההלוואות במדינה. נזכיר כי בשבועיים האחרונים עלה חשש שמא הרגולטורים בסין ירסנו את חגיגת האשראי בסין על מנת למנוע היווצרות בועה. הממשל הסיני העביר באחרונה לבנקים המסחריים הוראה להפחית את כל נכסי האג"ח שמכרו וכן את החוב ההיברידי שהם מכרו ללקוחות מסעיף ההון המשלים שבמאזניהם, מהלך שנועד להעלת את הלימות ההון של הבנקים ל-12%.

ההלוואות בסין חצו את רף טריליון הדולרים במחצית הראשונה של השנה. הבנקים הסינים מכרו מתחילת השנה אג"ח בהיקף 34.6 מיליארד דולר - כמעט פי 3 מההיקף שנמכר בכל שנת 2008. כלכלת סין צמחה ב-7.9% ברבעון השני של השנה ובכך התאוששה מקצב צמיחה הנמוך מ-7% ברבעון הראשון, הקצב הנמוך מזה כעשור.

אולם הבנק המרכזי של סין לא ממהר לשקוע באופטימיות ומעריך כי הצמיחה עדיין עומדת בפני אתגרים ואמר כי הממשל הסיני ימשיך לשמור על מדיניות פיסקאלית שתתמוך בצמיחה הכלכלית. נזכיר כי בדצמבר האחרון השיקה סין תכנית תמרוץ כלכלית בהיקף של כמעט 600 מיליארד דולר, אשר הניע מחדש את גלגלי הצמיחה.