המתנה הראשונה של מכבי חיפה: 7.1 מיליון אירו

זהו הבונוס שתעניק אופ"א לירוקים עבור כניסה לשלב הבתים; עשויים ליהנות גם מבונוסים על הצלחות בבתים - 800 אלף אירו לניצחון, 400 לתיקו ■ ההכנסות המינימליות מהעונה האירופית צפויות לעמוד על כ-10 מיליון אירו

ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות אתמול (ד') אחרי הניצחון על רד בול זלצבורג (0-3) סידרה למכבי חיפה את הבונוס הגבוה אי פעם לקבוצה ישראלית - 7.1 מיליון אירו. זאת עוד לפני בונוסים על צבירת נקודות בשלב הבתים, הכנסות נוספות שתעניק אופ"א והכנסות ממכירת כרטיסים.

האלופה הישראלית תהנה מהעובדה שאופ"א העלתה העונה משמעותית את הכספים שהיא מחלקת למשתתפות בליגת האלופות. כך למשל צמח הבונוס על כניסה לשלב הבתים ב-31% לעומת העונה שעברה (אז חילקה אופ"א 5.4 מיליון אירו). גם התמריצים עבור נקודות בשלב הבתים הוגדלו - עבור ניצחון בשלב הבתים תחלק אופ"א העונה 800 אלף אירו (לעומת 600 אלף בעונה שעברה), בעוד שתיקו יבטיח 400 אלף אירו (לעומת 300 אלף).

בנוסף, חיפה תהנה לראשונה מאירוח משחקים בישראל, דבר שלא היה לה בקמפיין הקודם שלה בשלב הבתים בעונת 2002/03, אז אירחה את משחקי הבית שלה באצטדיון GSP בניקוסיה. ההערכות הן שרק ממכירת כרטיסים יכולה חיפה להכניס סכום של קרוב ל-2.5 מיליון אירו.

מלבד בונוסים על נקודות והתקדמות בשלבים במפעל, אופ"א תחלק לכל אחת מהמשתתפות כספים מה-Market Pool - נתח שמגיע על פי תחשיב של הכספים שמכניסה המדינה המשתתפת מזכויות שידור לאופ"א, ומושפע מכמות השידורים שבהם שודרה הקבוצה במהלך הופעותיה במפעל. ככל שחיפה תפגוש יריבות אטרקטיביות יותר, כך גדל הסיכוי שמשחקיה ישודרו ביותר מקומות, מה שישפיע על הכספים שתקבל מה-Market Pool. קבוצה בסדר הגודל של חיפה צפויה להכניס קצת פחות ממיליון אירו מסעיף זה.

בסך הכל, גם אם לא תשיג אפילו נקודה אחת בשלב הבתים, יכולה חיפה לסיים את עונת הצ'מפיונס ליג שלה עם הכנסות שיא של כ-10 מיליון אירו.

הגרלת הבתים תיערך ביום חמישי בשעה 19:00 במונאקו. המחזור הראשון בשלב הבתים ייערך ב-15 וב-16 בספטמבר. שלב הבתים יסתיים ב-9 בדצמבר.

חגיגה גם ברייטינג: 16.2% למשחק בערוץ 10

וגם להפועל ת"א מחכה בונוס נאה על עלייה לליגה האירופית