חברת סוני תשיק החודש גרסה זולה יותר של הספר האלקטרוני

מחירו של הספר האלקטרוני החדש של סוני לגרסותיו השונות יהיה נמוך ב 100 דולר מהקינדל

חברת סוני שהציגה את הספר האלקטרוני שלה, כשנתיים לפני KINDLE של אמזון, שעל פי חברת המחקרים Forrester "הצית אש שיצרה שריפה שאינה ניתנת לכיבוי", משיבה עתה מלחמה שערה.

מחירו של הספר האלקטרוני החדש של סוני לגרסותיו השונות יהיה נמוך ב 100 דולר מהקינדל. הגרסה החדשה של הספר האלקטרוני של סוני תושק בתוך מספר ימים כאשר ענק האלקטרוניקה היפאני, מציע לצרכן מבחר גדול יותר של ספרים דיגיטאליים באמצעות חנות הספרים המקוונת שלו.

רק חלק קטן של הספרים, אלה החדשים, יימכרו במחיר של 10 דולר לספר, אך מרבית הספרים, כמיליון כותרים שמקורם בספריות ציבוריות, יהיו חינמיים. סוני מבקשת להפוך למובילה בתחום זה המתפתח במהירות הבזק, כמהלך בעל ערך יוקרתי מיתוגי עבורה, לאחר שמכירות הגרסה הקודמת של הספר האלקטרוני שלה ספגו מכה קשה כאשר לפני כשנה וחצי הושק הקינדל.

יחד עם זאת, לקינדל עדיין ייתרון ברור, הן בשל עוצמת המותג שלו, שהושגה תוך זמן קצר, והן בגלל שהוא אלחוטי, בעוד שהסוני הוא בעל חיבור קווי של USB למחשב. אך לחיבור זה יש יתרון ברמה הגלובאלית, שכן בישראל לדוגמא, ניתן להוריד כותרים לספר האלקטרוני של סוני, בעוד שלקינדל אין תמיכה אלחוטית כאן. מנהלי סוני צופים כי בשנה הקרובה יימכרו בארה"ב למעלה מ 2 מיליון ספרים אלקטרוניים.

פרשנות העורך

קצב המכירות של הספרים האלקטרוניים גובר על כל התחזיות, וכניסתה הנמרצת של סוני לתחרות, תיצור מוטיבציה גם אצל יצרנים אחרים השוקדים עתה על גרסאות משלהם. הספר האלקטרוני הוא מהפיכה לכל דבר, שתשפיע באופן דרמטי על ענף ההוצאה לאור, חנויות הספרים, וכמובן גם על הצרכן.