ה'פד': "חשיפת הלוואות החירום תפגע קשות בגופים פיננסיים"

ה'פד' מתכוון לערער על פס"ד שחייב אותו לחשוף פרטי החברות שקיבלו סיוע ■ לשון הבקשה לדחיית האכיפה: "זו פגיעה ביכולת 'הפד' לניהול המשברים"

הפדרל ריזרב הזהיר אתמול (ד') שחשיפת הרשומות על הגופים הפיננסיים שנהנו מהלוואות החירום תפגע קשות בחברות, לכן, הוא מתכוון לערער על פסק הדין שהתקבל ביום (ב') אשר חייב אותו לחשוף את פרטי החברות שהשתתפו בתוכניות הלוואות החירום.

הוועד של ה'פד' הגיש לשופטת המחוזית הראשית במנהטן, לורטה פרסקה, בקשה לדחות את מועד אכיפת החלטה לפיה ה'פד' צריך לחשוף את הפרטים של 11 תכניות סיוע שונות עד סוף אוגוסט. הבנק המרכזי מעוניין שפרסקה תדחה את האכיפה עד שיספיק בית המשפט האמריקני לערעורים בניו יורק לשמוע את התיק.

"המוסדות שפרטיהם ייחשפו יסבלו מנזק בלתי הפיך. החשיפה המיידית של פרטי החברות שקיבלו סיוע במסגרת תוכנית הלוואות חירום פוגעת בזכות שלנו לערער על ההחלטה", נכתב בבקשה. "יכולת הפד לנהל באפקטיביות את המשבר הפיננסי הנוכחי וכל משבר עתידי תיפגע ותיחלש", הזהירה הבקשה מפני ההשלכות להחלטתה של פרסקה.

נזכיר שהסיפר התחיל כאשר בלומברג הגישה עתירה לאחר שה'פד' דחה את בקשתם של שני כתבים שלה לחשוף מידע מתוקף חוק חופש המידע הפדרלי (FOIA) בנוגע לצעדים שנקט כדי לתמוך בבנקים.