3 מקרי מוות ביום אחד משפעת החזירים; מניין הנפטרים - 16

(עדכון) - משרד הבריאות מבהיר כי בכל שלושת המקרים מדובר בחולים שסבלו ממחלות רקע קשות ■ מנכ"ל משרד הבריאות יצא לפריז לרכישת חיסונים

משרד הבריאות הודיע היום על שלושה מקרי מוות בישראל כתוצאה משפעת החזירים, מה שמעלה את מניין הנפטרים מהנגיף ל-16. במשרד הבריאות מבהירים כי בכל שלושת המקרים מדובר בחולים שסבלו ממחלות רקע קשות מלבד הידבקותם בשפעת, וכי למרות שלא ניתן לדעת בוודאות כי השפעת היא שהביאה לפטירתם של החולים, הוחלט למנות אותם עם יתר מקרי המוות הקשורים בנגיף.

המקרה הראשון עליו דווח היום הוא של צעיר בן 22 שנפטר בבית החולים שערי צדק, לאחר שנדבק לאחרונה בשפעת החזירים. המקרה השני הוא של גבר בן 66 שנפטר בבית החולים רמב"ם, והמקרה השלישי הוא של אישה בת 60 שחלתה בסרטן קשה. האישה אינה תושבת הארץ, וגם היא נפטרה בביה"ח רמב"ם.

על פי נתוני משרד הבריאות, אובחנו עד כה בישראל 2,670 חולים בשפעת החזירים, כאשר 42 מהם אושפזו במצב קשה במחלקות לטיפול נמרץ. במשרד הבריאות מבהירים כי רוב המאושפזים בטיפול נמרץ וכן רוב מקרי התמותה השתייכו לקבוצות סיכון.

בתחילת השבוע נפטרה מהמחלה ורד בסון, צעירה בת 27. תחילה דיווח משרד הבריאות כי היא נכללה בקבוצות הסיכון למחלה שכן היא סבלה מעודף משקל, אולם בהמשך התברר כי הדיווח מוטעה. בסון אמנם לא הייתה רזה ושקלה 112 ק"ג, אך גובהה עמד על 1.87 ס"מ. ביחס בין משקל לגובה, המכונה BMI, היא נמצאה מתחת להגדרה של עודף משקל בסיכון.

ביום ג' דווח לראשונה ב"גלובס" כי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, יצא לפריז יחד עם חשב המשרד, דודי גרשונוביץ', בכדי לחתום רשמית על הסכם לרכישת חיסונים נגד שפעת החזירים, המפותחים על ידי היצרנית הצרפתית "סנופי פסטר". החלטה בעניין נפלה בתחילת השבוע, לאחר שהבשיל המו"מ עם אנשי חברת מדיצ'י, המייצגת את סנופי בישראל. המדינה כבר חתמה על הסכם לרכישת אופציות לחיסונים, אולם הנסיעה לפריז אמורה לעגן לראשונה את הכמויות שתרכוש ישראל ואת המחיר שתשלם.