ההכרעה על ערוץ 10 תידחה פעם נוספת - לשבוע הבא

אבן הנגף העיקרית שנותרה היא בסוגיית הקולנוע - עד כה הפתרון לסוגייה שהציע הערוץ לא מקובל על משרד האוצר ומשרד התקשורת ■ מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה: "חל שיפור ניכר בהצעת הערוץ, ניתן לפתור את הבעיות שנותרו"

הרשות השנייה תידחה פעם נוספת את ההכרעה בדבר ערוץ 10. מדובר בדחייה שלישית תוך פחות משבוע. ישיבת המועצה בה תתקבל ההחלטה הסופית תתקיים באמצע השבוע הבא.

היום אמורה הייתה להתקיים ישיבה מכרעת בה יוכרע דינו של הערוץ: האם תוארך תקופה הזיכיון או שהרשות תאלץ לצאת למכרז חדש. שלשום הגיש הערוץ הצעה משופרת, ונראה היה כי עובדי ערוץ 10 חשבו שהיום בערב יוכלו לנשום לרווחה. אך כאמור, הדרמה נמשכת. הצעת ההסכם של הערוץ לא אושרה על ידי הרשות, ובמקום החלטה סופית, הוחלט לאפשר לערוץ עוד דחייה.

בינתיים אתמול שיפר הערוץ את הצעתו עוד קצת, והסכים להגדיל את הערבויות להשקעה בתוכן לכ-19 מיליון שקל במקום 15 מיליון שקל.

עם זאת, אבן הנגף העיקרית שנותרה היא בסוגיית הקולנוע, כיוון שעד כה הפתרון לסוגייה שהציע הערוץ לא מקובל על משרד האוצר ומשרד התקשורת. לאחר שנושא התמלוגים, דמי הזיכיון וההשקעה או הערבויות להשקעה בתוכן באו פחות או יותר על פתרונן, נשארה בעיית ההשקעה בקולנוע ליחידה שנותרה "על השולחן".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות כתב היום למשרד האוצר והתקשורת כי לאחר ההתקדמות הגדולה שהושגה במגעים עם הערוץ ובנכונותו לשפר את הצעתו, התגבשה הבנה כי ככל הנראה יום או יומיים נוספים יכולים להביא לפתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים.

כזכור, ביום ראשון שעבר אמורה הייתה הרשות השנייה לצאת עם החלטה באשר לעתידה של "ישראל 10", מפעילת ערוץ 10: להאריך את זיכיונה או לצאת למכרז למציאת מפעיל חדש לערוץ. אולם הצדדים לא הגיעו להסכמה על המתווה שהציע ערוץ 10, ומנשה סמירה, מנכ"ל הרשות, נתן לערוץ ארכה בת 48 שעות להגשת הצעה סופית.

למחרת, ביום שני, יזם סמירה הארכה נוספת, עד ליום חמישי (היום), בו ייקבע גורל הערוץ. הסיבה לדחייה עד לחמישי הייתה, לדבריו של סמירה, כדי שיוכל לעבור לעומק על ההצעה החדשה והסופית של ערוץ 10. אך כאמור יום חמישי הגיע, והמגעים בין הצדדים נמשכו עד שעות הצהריים, עד כי הובן כי תמימות דעים לא תשרור תוך שעות. ובמקום החלטה סופית, הוחלט לאפשר לערוץ דחייה נוספת.