מליאת רשות השידור אישרה רכישת הזכויות של ליגת העל

מכשול משמעותי הוסר בדרך להשלמת רכישת המשחק המרכזי, הסכום: 13 מיליון שקל ■ ההתאחדות תסיים את מכירת הזכויות עבור כ-13 מיליון דולר לעונה הקרובה

מכשול משמעותי הוסר היום (ד') בעניין שידור המשחק המרכזי של ליגת העל. ועדת הטלוויזיה של מליאת רשות השידור אישרה את רכישת הזכויות של המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל, ואם לא יהיה פיצוץ של הרגע האחרון במו"מ הוא ישודר בעונה הקרובה בערוץ הראשון. ההסכם בין רשות השידור להתאחדות לכדורגל ייחתם בשבוע הבא, לאחר חזרתו של יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ממונאקו, שם הוא נוכח בהגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות.

ערוץ 1 שילם רק 5,000 דולר עבור הפועל ת"א - טפליצה

ל"גלובס" נודע כי ההסכם צפוי להיות לעונה אחת בלבד, ועבורו תשלם רשות השידור סכום של 13 מיליון שקל. את החלק המשמעותי של המימון הצליחה רשות השידור להשיג מהטוטו-ווינר, שישלם כארבעה מיליון שקלים. חלק מהסכום יהיה בצורת תשדירים שיקבל הטוטו-ווינר בתוכניות של הערוץ, ובנוסף בחבילת חסויות בשידורי גביע העולם בקיץ הבא בדרום אפריקה. ברשות השידור מעריכים כי שלושה מיליון שקלים יצליחו לגייס ממכירת חסויות ותשדירים, כך שהעלות הישירה על רכישת הזכויות תגיע לכ-6 מיליון שקלים.

בהתאחדות לכדורגל ובחברת ספורטפייב שמשווקת עבור ההתאחדות את הזכויות התעקשו על הסכם לעונה אחת, מתוך הנחה שבקיץ הבא יצליחו להרים מעט את המחירים של המשחק המרכזי.

בכך נטשו סופית ברשות השידור את הרעיון לרכוש את תוכנית סיכום המחזור, וערוץ הספורט שמחזיק בזכויות שלה יהיה זה שאחראי להפקתה.

ההסכם עם רשות השידור קובע שההתאחדות לכדורגל מסיימת את התימחור של החבילות לעונה הקרובה בסכום כולל של בסביבות 13 מיליון דולר. המשמעות היא שחברת ספורטפייב, שהתחייבה על מכירת הזכויות עבור 13.5 מיליון דולר, תיאלץ להשלים מכיסה עוד חצי מיליון דולר.

בסך הכל תקבל סיכמה ההתאחדות לכדורגל הקיץ על מכירת חבילות הזכויות שהוציאה סכום כולל של כ-25 מיליון שקל, נמוך משמעותית מסכום המינימום אותו דרשה במכרז שהוציאה לפני כחודשיים וחצי ושעמד על 38 מיליון שקל.