MSCI אסיה סגר שבוע שני של עליות; מניות הטכנולוגיה עלו

המדד המוביל באסיה עלה ב-0.5% לאור דו"חות כספיים טובים שפרסמו חברות מובילות ■ 34% מבין 584 החברות ב-MSCI אסיה שכבר פרסמו את הדו"חות הצליחו לעקוף את תחזיות האנליסטים

הבורסת באסיה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, בעוד שהעליות אמש בוול סטריט ודו"חות כספיים מעודדים מצד חברות הובילו את מדד ה-MSCI אסיה לעליות והוא סגר שבוע חיובי שני ברציפות.

ניקיי 225 הנג-סנג שנחאי משולב

מניות הטכנולוגיה בלטו לחיוב לאחר שהארווי נורמן (סימול בבורסת אוסטרליה: HNN), יצרנית משחקי המחשב השלישית בגודלה בעולם, ויצרנית מוצרי המחשוב DELL פרסמו דו"חות כספיים טובים מהצפוי. מדד ה-MSCI אסיה עלה ב-0.5% והוא בדרכו לסגור את השבוע בעלייה של 2.7%. מתחילת חודש מארס זינק המדד ב-61%.

ההתאוששות הכלכלית מורגשת היטב ברווחי החברות ברבעון השני של השנה. לפי נתוני סוכנות בלומברג, 34% מבין 584 החברות ב-MSCI אסיה שכבר פרסמו את הדו"חות הצליחו לעקוף את תחזיות האנליסטים, בעוד שרק 19% פספסו את התחזיות. מצד שני, המשקולת העיקרית על ההתאוששות הינה האבטלה, ועדות נוספות לכך התקבלה היום ביפן. שיעור האבטלה ביפן טיפס לשיא של 5.7% בעוד שהציפיות היו ל-5.5%.

הדו"חות הטובים של הארווי נורמן, אשר דיווחה על רווח רבעוני נקי של 214 מיליון דולר אוסטרלי בעוד שהתחזיות עמדו על 199 מיליון דולר אוסטרלי בלבד, מזניקים את המניה בשיעור החד ביותר בהיסטוריה שלה - 17%.

DELL, שפרסמה אמש דו"חות כספיים טובים מהצפוי בארה"ב, השפיעה לחיוב על הספקיות שעובדות איתה בטייוואן. כך, למשל, בלטו בעליות מניותיהן של קוואנטה (יצרנית המחשבים הניידים הגדולה בעולם שמספקת ציוד ל-DELL) וכן יצרנית המחשבים הנידים השנייה בגודלה בעולם - קומפל אלקטרוניקה (סימול בבורסת טייוואן: 2324).