כמה תעלה המכונית החשמלית של בטר פלייס?

החברה הישראלית לא נוקבת במחיר אבל מנכ"ל בטר פלייס דנמרק מפזר רמזים עבים בראיון ל"גארדיאן"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

מחיר המכונית החשמלית שתימכר בישראל עדיין לוט בערפל. המכונית המבוססת על הדור העתידי חדש של הרנו מגאן עדיין מסרבת לשאת תג מחיר על רקע המורכבות של החלקים שלה. "בטר פלייס" בישראל עדיין לא נוקבת במחיר אבל בשבוע שעבר סיפק מנכ"ל "בטר פלייס" בדנמרק, ג'נס מוברג, רמז עבה בראיון ל"גארדיאן" הלונדוני.

לדבריו המכונית, כולל הסוללה, תעלה לצרכן בדנמרק כ-23 אלף ליש"ט, שהם בתרגום לשקלים על פי שער המטבע הנוכחי כ-141 אלף שקלים. דנמרק, נזכיר, מתכוונת להעניק לאזרחיה פטור מלא ממס על המכוניות החשמליות ולפיכך מדובר במחיר "נטו" של המכונית.

בישראל, לעומת זאת, יוטל על הרכב החשמלי מס של 15% ולפיכך גם אם רנו תיתן לשוק הישראלי את ההנחה המסחרית המקובלת ליבואנים, אפשר להניח כי המחיר הסופי כולל הסוללה יהיה דומה.

עם זאת, נזכיר שלפי המודל של "בטר פלייס" המכונית נמכרת בנפרד מהסוללות, שממשיכות להיות בבעלותה ולפיכך אפשר לקזז מהמחיר לצרכן את מחיר הסוללה "המושאלת". גם כאן מפזר ג'נס מוברג, רמזים ומוסר כי עלות הסוללה בשנות הייצור הראשונות, 2011 עד 2012, תעמוד על כ-8000 אירו (כ-43 אלף שקלים).

לפיכך אפשר להניח כי המחיר לצרכן של המכונית החשמלית בארץ ללא הסוללה ואחרי מס ינוע סביב 95-100 אלף שקלים, מעט נמוך יותר ממחירה של משפחתית קבוצה 2 בסיסית. נציין כי חלק מהמודל העסקי של "בטר פלייס" כולל גם סבסוד של מחיר המכונית ללקוחות שיתחייבו על חבילות טעינה / החלפת סוללות למשך מספר שנים.

מוברג אמר בראיון גם כי "בטר פלייס" מתכננת הצגה עולמית רחבה של המכונית בדנמרק לקריאת "ועידת שינוי האקלים" העולמית, שתיערך במדינה בדצמבר בהשתתפות נציגים בכירים מכל העולם. ההצגה תכלול המחשה של תחנות הטעינה וההחלפה וצי של מכוניות חשמליות מתוצרת רנו, בתצורה סופית, שיעמוד לנסיעות מבחן. כמו כן יוקמו עד אז בעיר כמה עשרות עמדות הטענה.