סימן נוסף לאופטימיות: צפי לירידה בשיעור אובדן המשרות בארה"ב

על פי סקר של "בלומברג" מספר מקבלי השכר ירד באוגוסט ב-230 אלף - הירידה המתונה ביותר מזה שנה ■ נתוני התעסוקה יפורסמו ביום שישי, ה-4 לספטמבר

לקראת פרסום דו"ח התעסוקה והאבטלה החודשי, צופים אנליסטים בסקר של "בלומברג" כי המעסיקים בארה"ב קיצצו משרות באוגוסט בקצב איטי יותר, כאשר הייצור גדל לראשונה מזה יותר משנה. נתונים חיוביים יחזקו את ההערכות כי ארה"ב נמצאת בעיצומה של התאוששות מהמיתון הקשה ביותר מאז שנות ה-30'. נתוני התעסוקה יפורסמו ביום שישי, ה-4 לספטמבר.

על פי הסקר של "בלומברג" מספר מקבלי השכר ירד באוגוסט ב-230 אלף - הירידה המתונה ביותר מזה שנה. כמו כן, האנליסטים בסקר צופים שמדד מנהלי הרכש (PMI) שיפורסם השבוע (ג') עשוי להראות גידול ראשון בפעילות המפעלים מאז ינואר 2008.

"אנו יוצאים מתוך המנהרה", אמר ג'ונתן באסילה, כלכלן בקרדיט סוויס בניו יורק. "עדיין, זאת לא תהיה התאוששות מהירה מאוד כי הצרכנים עדיין מתעמתים עם הרבה קשיים", הוא הוסיף.

בעידן בו שיעורי האבטלה הם הגבוהים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, ההון הפרטי נמחק ומספר עיקולי הבתים הולך ועולה - משקי הבית בארה"ב צריכים להתגבר על מכשולים רבים כדי להגיע להתאוששות מהירה. התמריצים והחילוצים השונים, תוכנית הגריטה האמריקנית והענקת האשראי לרוכשי דירות עשויים לסייע להרחבת הכלכלה במחצית השנייה של השנה.

לפי סקר הכלכלנים של "בלומברג", שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לעלות באוגוסט ל-9.5% לעומת 9.4% בחודש הקודם, כשהוא עלול להגיע עד לרמה של-10% עד תחילת שנת 2010.

נזכיר כי ארה"ב איבדה 6.7 מיליון משרות מאז שהמיתון החל בדצמבר 2007 ושאובדן המשרות הגיע לשיא של 741 אלף בחודש ינואר - ההיקף הגדול ביותר מאז 1949.