"אאוטלט אמיתי ראשון": יובלים תקים מרכז ב-60 מיליון שקל ליד אשקלון

חתמה על עסקת קומבינציה עם מושב מבקיעים על 180 דונם; תרכז במתחם עשרות מותגי אופנה

חברת יובלים, המתמחה בפיתוח קניונים ומרכזים מסחריים, חתמה על עסקת קומבינציה עם מושב מבקיעים בדרום להקמת מרכז אאוטלט בהשקעה של 60 מיליון שקל.

החברה, בניהולו של אלברט עמית, מתכננת להקים בשטח את "מרכז האאוטלט הראשון של ישראל". לדברי עמית, "למעט השימוש במילה אאוטלט, אין היום בישראל מתחם אמיתי בו נמכרים מותגים ישראלים ובינלאומיים תחת קונספציה מסודרת ומאורגנת שבה מתחייבות הרשתות למכירת הסחורות ב-30% הנחה לפחות מהמחיר בחנויות הרגילות של הרשת. בארץ ישנם מרכזי עודפים שונים, אך באף אחד מהם אין זהות ברורה ובוודאי שאיש מהדיירים איננו מתחייב בחוזה על הורדת המחירים כפי שמופיע אצלנו". בהקמת המרכז תשקיע גם חברת גלובוס.

הקרקע לגביה חתמה יובלים עם מושב מבקיעים נמצאת במושב עצמו, סמוך לאשקלון, על כביש 4. שטח הקרקע הוא 180 דונם, מתוכם ישמשו 17 דונם למרכז האאוטלט והשאר ללוגיסטיקה. על המקום חלה תב"ע בתוקף.

בכוונת חברת יובלים לרכז במתחם מעל 100 מותגים ישראלים ובינלאומיים ב-52 חנויות. עד כה הושגה הסכמה עקרונית עם כ-20 רשתות.

"הרעיון המרכזי הוא להקים מרכז ממותג ש-80% ממנו הוא אופנה", אמר עמית, "הריחוק מליבת השווקים בערים יתרום משמעותית בכמה רמות. האחת היא הימנעות מפגיעה בחנויות הרגילות של הרשתות, והשנייה היא שהנסיעה לאאוטלט תהיה במיוחד לקנייה שם, ובעיקר בסופי שבוע. לא ניתן להקים אאוטלט אמיתי במיקום מרכזי, כי שם עלות הקרקע תהיה גבוהה ותיצור חוסר כדאיות ליזם".

עוד הוא הוסיף, כי "אנחנו נעניק לרשתות הגנה מירבית מכמה בחינות. מחיר הבסיס יהיה יחסית נמוך והאחוזים מהמחזור יהיו מוגבלים עד תקרה של 1,500 שקל למ"ר. כלומר, במחזורים טובים הרווח כולו יהיה של הרשת". *