ועד עובדי חברת חשמל: המשק יחזור לטלטלות קשות

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד (מיקו) צרפתי, כינס מסיבת עיתונאים בעקבות דרישתה של רשות ניירות ערך לקזז 6 מיליארד שקל מקופת הפנסיה של עובדי החברה

"פגיעה בפנסיה של העובדים היא פגיעה בקודש הקודשים וזה לא יקום ולא יהיה" - כך הבהיר היום (א') במסיבת עיתונאים יו"ר הוועד הארצי של עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי. ההכרזה של צרפתי באה על רקע החלטת הרשות לניירות ערך, להורות לחברת החשמל להפחית 6 מיליארד שקל מההתחייבויות הפנסיוניות לעובדי החברה.

צרפתי הבהיר כי לא מדובר בהחלטה בעלת משמעות חשבונאית בלבד, אלא בשחיקה שנתית של 1.5% בהתחייבויות הפנסיוניות לעובדים ולגמלאי החברה. "נעשה פה ניסיון לקבוע תקדים מסוכן. פנסיה שלילית לכל עובד. לא נסכים שתהיה פגיעה בפנסיה עם הבטחה שאולי יכסו את זה בעתיד, אם יהיה כסף. עובדי חברת החשמל לא יגיעו למצב של גמלאי ביקור חולים".

צרפתי אישר את הפרסום ב"גלובס" שלפיו לא יתנהל שום מו"מ בעניין הרפורמה בחברת החשמל, כל עוד סוגיית הפנסיה נותרת בעינה. "עושה רושם שבכל פעם שיש התקדמות בשיחות על הרפורמה, מישהו באוצר טורח להכשיל את המגעים. כל פעם שאנו מתקרבים לסיכום יש ספין אחר. פעם זה חריגות השכר ופעם זה קרן הפנסיה" אמר צרפתי.

מחכים לעיני

עוד לפני מסיבת העיתונאים ערך צרפתי ישיבה מיוחדת של מזכירות העובדים הארצית, אולם לא התקבלו בה החלטות בנוגע לצעדים קונקרטיים. "אנחנו מחכים שעופר עיני יסיים את החופשה", הסביר צרפתי, אולם זה לא סיפק גורמים בוועד שאמרו לנו מוקדם יותר: "לא צריך את עופר עיני בשביל להכריז על סכסוך עבודה".

צרפתי אמר היום ל"גלובס" כי אין לו ספק שסוגיית הפנסיה מהוה "נקודת פתיחה" של כל אחד מהצדדים במו"מ על הרפורמה במשק החשמל. ידוע לכל כי עובדי חברת החשמל מבקשים במסגרת המו"מ להגדיל את מרכיבי הפנסיה שלהם, ובעקבות החלטת הרשות לניירות ערך תהיה להם פחות לגיטימציה לכך. "שלא יהיה ספק, אם יגידו לנו שמחזירים לנו כביכול 6 מיליארד שקל, זה לא אומר שלא נדרוש את מה שמגיע לנו. אנחנו נדרוש להגדיל את מרכיבי הפנסיה של העובדים ואנחנו גם נקבל את זה".