חזית נוספת לניר ברקת - עובדי עיריית ירושלים פותחים בשביתה

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים: "אנו פותחים החל מחצות בשביתה ללא הגבלת זמן; לעיריית ירושלים היה מספיק זמן להיכנס למשא ומתן"

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יאלץ בקרוב להתמודד עם חזית נוספת לזו של התפרעויות החרדים בבירה. ההסתדרות הודיעה כי החל מהשעה חצות, יפתחו 700 עובדי העירייה בשביתה כללית ללא הגבלת זמן. במסגרת השביתה תופסק כלל הפעילות של העירייה לרבות שירותי התברואה, החינוך והפיקוח העירוני. המשמעות היא שלא יהיה פינוי אשפה, לא יתקיימו לימודים ולא יינתנו דוחות חניה זאת לתשומת לב בעלי הרכבים בבירה.

עובדי עיריית ירושלים פותחים בשביתה במחאה על מבוי סתום שאליו נקלעו לדבריהם במו"מ עם הנהלת העירייה, על רקע דרישת העובדים לצמצם את מספר העובדים המועסקים באמצעות מיקור חוץ קרי קבלני כוח אדם ושירותים. בהסתדרות אומרים כי העירייה מעסיקה כ-3,500 עובדי מיקור חוץ בחברות העירוניות באמצעות עמותות, ללא תנאים סוציאליים וללא ביטחון תעסוקתי.

ההסתדרות הציעה במהלך המו"מ לגבש תוכנית לקליטת העובדים כעובדי עירייה באופן מדורג על פני מספר שנים, אולם לטענת ההסתדרות העירייה סירבה. יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בן שטרית אמר היום: "אנו מבינים שהעירייה לא יכולה להעסיק את העובדים בבת אחת, ולכן הצענו לעירייה תוכנית שתתפרס על פני חמש שנים. לעירייה נוח להתנהל ככביש עוקף במסגרתו היא מעסיקה את העובדים בתנאי עולם שלישי. אנו פותחים החל מחצות בשביתה ללא הגבלת זמן עד אשר ימוצו זכויות העובדים. לעיריית ירושלים היה מספיק זמן להיכנס למו"מ וזה רק מוכיח עד כמה הנהלת העירייה מנותקת מעובדיה".

בהסתדרות מציינים כי קליטת העובדים המועסקים בעיריית ירושלים באמצעות מיקור חוץ היא חלק ממהלך רחב לקליטת עובדים במקומות עבודה נוספים שבהם כבר קיימים ועדי עובדים. כך, נקלטו בשנתיים האחרונות מאות עובדים ברשות שדות התעופה, אגד וארקיע, אל תוך מסגרת ההסכמים הקיבוציים בארגונים אלה.