תקציב היח"צ של אייפקס עובר מרהב תקשורת לשלום ת"א

רשמית, הסיבה למעבר התקציב היא ניגוד אינטרסים: רהב מטפל בתקציב שטראוס, המתנגש עם תנובה שבשליטת אייפקס

תקציב יחסי הציבור של קבוצת אייפקס יעבור מרהב תקשורת למשרד יחסי הציבור שלום תל אביב - כך נודע ל"גלובס".

רשמית, הסיבה לשינוי במערך היח"צ של אייפקס היא ניגוד אינטרסים - משרדו של רני רהב מטפל בקבוצת שטראוס, בעוד אייפקס מחזיקה בשליטה בתנובה. עם זאת, בענף מעריכים שהיו סיבות נוספות למהלך, כיוון שאייפקס רכשה את תנובה כבר במארס 2007, וניגוד העניינים לא הפריע עד כה.

ברהב תקשורת, שלום תל אביב ובקרן אייפקס סירבו להגיב.

משרד יחסי הציבור שלום תל אביב נוסד על ידי זמיר דחב"ש בנובמבר 2007. דחב"ש, שהיה מבעלי משרד הפרסום יורו תל-אביב, מכר את יתרת אחזקותיו במשרד, כ-17%, לרשת הפרסום הבינ"ל Euro RSCG, ופתח סוכנות יחסי ציבור וניהול משברים תקשורתיים. כמה חודשים אחר כך חתמה שלום תל-אביב על הסכם התקשרות עם רשת יחסי הציבור הגלובלית Waggener Edstrom, במסגרתו תהיה חלק מהפריסה העולמית של הרשת.

קרן פרטית

הסוכנות החדשה צברה בשנה וחצי האחרונות תקציבים רבים, ובאחרונה אף פורסם כי אורי יוגב, יועצו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו''ר הוועדה המייעצת של המועצה הלאומית לכלכלה, החל להשתמש בשירותי יחסי הציבור של שלום תל-אביב. דחב''ש מיחצן גם את נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, וכן את יו''ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן.

אייפקס פרטנרס היא קרן השקעות פרטית שבסיסה בבלונדון, והיא מנהלת השקעות והנפקות בסכום המוערך בכ-35 מילארד דולר, בחברות אופנה, טכנולוגיה, טלקום והיי-טק. ב-2005 רכשה נציגות הקרן בשותפות עם גורמים עסקיים אחרים את גרעין השליטה בבזק בסכום של 4.2 מיליארד שקל. הקרן בישראל משקיעה גם בחברות סטארט-אפ מקומיות רבות. מאז 2006 משמשת זהבית כהן מנכ"לית הקרן בישראל. הקרן מפרישה חלק מרווחיה לתרומות, ובישראל היא אחת המממנות את קרן "תמורה", התומכת בתכניות רווחה וחינוך לנוער.