אמפל בוחנת רכישת מאות תחנות תדלוק בקליפורניה

אמפל רוצה להרחיב את עסקי האנרגיה, הכוללים כיום אחזקות בספקית הגז המצרית EMG

אמפל, חברת האחזקות של יוסי מימן, ממשיכה בניסיונות להיכנס לפעילות בשוק האנרגיה בארה"ב. ל"גלובס" נודע, כי אמפל בוחנת בימים אלו רכישה של מאות תחנות תדלוק בחוף המערבי של ארה"ב. לפי הערכות, אמפל בוחנת רכישה של 400-600 תחנות תדלוק במדינת קליפורניה.

מספר חברות נפט גדולות בארה"ב העמידו באחרונה למכירה חלק מפעילותן בתחום שיווק הדלקים, ועל רקע זאת נוצרו הזדמנויות בענף. במחירי השוק של היום עלות רכישת התחנות נאמדת ב-150-200 מיליון דולר. לדברי מקורות במשק האנרגיה, אמפל כבר החלה בבדיקה של רכישת התחנות, אולם טרם התקבלה החלטה בנושא.

באחרונה פורסם כי אמפל מנהלת מו"מ לרכישת פעילות הדלקים של חברת פטרו-גרופ בארה"ב, המוחזקת באמצעות חברת הבת GPM, לפי שווי חברה של 80 מיליון דולר.

GPM מחזיקה ברשת של 345 תחנות תדלוק וחנויות נוחות בארה"ב. פטרו-גרופ נמצאת בשליטת אמריס (48%) ומטיס קפיטל (25%) של אמנון ברזילי ומוטני הראל, אך מלבד אמפל יש מספר גורמים נוספים שמנהלים מו"מ לרכישת החברה. להחלטת אמפל לבחון רכישת תחנות תדלוק נוספות בארה"ב, ככל הנראה, אין קשר למגעים מול פטרו-גרופ, ומדובר בשתי עסקאות נפרדות.

באמפל, שרכשה בשנה שעברה את גדות מכליות, עושים מזה מספר חודשים מאמצים להרחיב את עסקי האנרגיה, הכוללים כיום בעיקר את האחזקה של 12.5% ממניות ספקית הגז המצרית EMG, שבה שותף גם מימן עצמו, באמצעות קבוצת מרחב שבבעלותו.

הכנסות אמפל ברבעון השני של השנה ירדו ב-38.2% לעומת הרבעון השני אשתקד והסתכמו ב-95.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה הציגה אמפל הפסד של 13.4 מיליון דולר ירידה של 23% לעומת ההפסד ברבעון המקביל ב-2008.

יחד עם זאת, לאמפל יתרות מזומנים בסך 140.2 מיליון דולר, מה שמאפשר לה לבחון רכישות נוספות. ההון העצמי לבעלי מניות הרוב הסתכם בסוף יוני ב-239.7 מיליון דולר והיווה 26.7% מהיקף המאזן הכולל.

באמפל סרבו להגיב.