עודד פלר במגעים לרכישת חלקה של פז בשב"ח ב-85 מיליון ש'

לפי הערכות במשק האנרגיה, ההצעה לרכישת מניותיה של פז משקפת לשמנים בסיסיים חיפה שווי חברה של 350 מיליון שקל ■ שב"ח היא היצרנית הגדולה בארץ של שמנים בסיסיים ושעוות לתעשייה

אחרי שהתמודד בעבר במכרז לרכישת מתקני פי גלילות, איש העסקים, עודד פלר, לוטש עיניים לעבר אחת מחברות הוותיקות במשק הדלק. ל"גלובס" נודע כי חברת כימוטל הפרטית, שבבעלות פלר, הגישה באחרונה הצעה לרכישת חלקה (24.5%) של פז בחברת שמנים בסיסיים חיפה (שב"ח).

לפי הערכות במשק האנרגיה, ההצעה לרכישת מניותיה של פז משקפת לשב"ח שווי חברה של 350 מיליון שקל (כלומר מחיר של 85 מיליון שקל עבור חלקה של פז). ההצעה של כימוטל הוגשה לעו"ד צבי הוברס, הנאמן שמינתה רשות ההגבלים למכירת מניותיה של פז בשב"ח.

שב"ח היא היצרנית הגדולה בארץ של שמנים בסיסיים ושעוות לתעשייה, ונמצאת בבעלות משותפת של בז"ן (50%) וחברות הדלק פז (24.5%), סונול (14.5%) ודלק (11.5%). פז, שבשליטת צדיק בינו, נדרשה למכור את אחזקותיה בשב"ח בעקבות רכישת בית הזיקוק באשדוד, המתחרה בבז"ן חיפה.

פז, בניהולו של יונה פוגל, נדרשה למכור את אחזקותיה בשב"ח עד אוגוסט 2009, אולם לאור ההצעה החדשה, רשות ההגבלים תעניק ארכה נוספת לפחות עד סוף 2009.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בשנה שעברה ניהלה בז"ן, שבשליטת החברה לישראל והפטרוכימיים, משא ומתן לרכישת חלקן של חברות הדלק בשב"ח, אולם הצדדים לא הגיעו להסכמה לגבי המחיר.

פלר הוא הבעלים של קבוצת כימוביל, אחת הקבוצות הגדולות בארץ הפועלות בתחום הלוגיסטיקה וההפצה של דלקים, כימיקלים ושמנים, שלפי הערכות מגלגלת מחזור של יותר מחצי מיליארד שקל בשנה. בדלק ישראל ובסונול בוחנים כעת האם להצטרף לפז ולמכור את חלקן בחברה או לממש את זכות הסירוב לרכישת מניות פז. לחברות הדלק יש תקופה של 45 יום להודיע האם יממשו את זכות הסירוב, ולאחר מכן תעבור זכות הסירוב לבז"ן.

עו"ד צבי הוברס מסר כי "אכן מתנהלים מגעים להליך למכירת מניות פז, שבמסגרתו הוגשה הצעה. בעלי המניות שוקלים את עמדתם בהתאם להוראות החברה". עודד פלר מסר בתגובה כי "אנו בודקים את הנושא".