העולם מחפש כיוון: אירופה ננעלה בירידות לעומת אסיה שעלתה; הדאקס איבד 2.5%

הפוטסי בלונדון איבד 1.8% ■ מדד הStoxx 600 איבד 1.8% ■ מניות הבנקאות וייצרניות המתכות הובילו את הירידות באירופה ■ באסיה סגרו המדדים בעליות על רקע נתוני מאקרו חזקים בסין ודו"חות כספיים טובים

באירופה ננעלו המדדים המובילים בירידות, כאשר מדד הדאקס בלט בירידה של 2.5%, זאת על רקע הירידות שמאפיינות הערב גם את המסחר בוול סטריט. מניות מגזר הבנקאות והפיננסים כמו גם יצרניות המתכות היו אלו שגררו את השוק האירופי לירידות היום, לאחר שבלטו במהלך החודשים האחרונים בעליות חדות.

מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בגוש האירו עלה באוגוסט לשיא של 14 חודשים - 48.2 נקודות - בעוד שכלכלנים ציפו שייוותר על רמה של 47.9 נקודות.

מנגד, מדד ה-PMI בבריטניה לחודש אוגוסט ירד אל מתחת לסף ה-50 נקודות, שמסמל התרחבות. התמ"ג בשוויץ צמח ברבעון השני במפתיע ב-0.3%, בהשוואה להתכווצות של 0.8% ברבעון הראשון ולעומת צפי לירידה של 0.7%. המכירות הקמעונאיות בגרמניה לחודש יולי צמחו ב-0.7%, לעומת ירידה של 1.8% ביוני ולעומת צפי לעלייה של 0.6%.

מוקדם יותר היום עלו השווקים המובילים באסיה לאור דו"חות כספיים טובים שפרסמו חברות מובילות ונתוני מאקרו חזקים בסין. פעילות הייצור בסין עלתה בחודש אוגוסט בקצב המהיר ביותר מזה 16 חודשים - מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור עלה ל-54 נקודות מ-53.3 נק' ביולי. הגידול הורגש בכל סעיפי המדד - תפוקה, הזמנות למוצרים ויצירת משרות - מה שמחזק את ההערכות כי סין תצליח לצמוח השנה ב-8% (יעד הצמיחה של הבנק המרכזי).

לאחר נפילה של 16% החודש - האם המניות בסין אטרקטיביות?

פוטסי קאק דאקס ניקיי 225 הנג-סנג שנחאי משולב

כאמור את הירידות באירופה הובילו הבנקים, וביניהם נציין את HSBC , וכן מניות כריית המינרלים, ובראשן Vedanta Resources .

ויוונדי , בעלת חברת המוזיקה הגדולה בעולם, דיווחה על עלייה של 8% ברווחי הרבעון השני, לא פריטים חד-פעמיים, ל-818 מיליון אירו. על בסיס זה, אנליסטים ציפו לרווח של 669.7 מיליון אירו.

חברת הבנייה הגדולה בעולם, וינצ'י , דיווחה על רווח של 690 מיליון אירו במחצית הראשונה, לעומת צפי ל-639 מיליון אירו.

האופטימיות באסיה לא עברה ליבשות האחרות

מדד ה-MSCI אסיה עלה ב-0.5% כאשר יחס המניות העולות לאלו היורדות הינו 2 ל-1. מתחילת חודש מארס, אז התחיל הראלי בשווקים בעולם, זינק מדד ה-MSCI אסיה ב-61%, מה שהקפיץ את מכפיל הרווח הממוצע של המדד ל-23.5 בהשוואה למכפיל 17 במדד ה-S&P 500 האמריקני.

ענקית האלקטרוניקה Hon Hai Precision (סימול בבורסת טייוואן: 2317) דיווחה על עלייה של 27% ברווח הרבעוני ל-460 מיליון דולר - למעלה מ-40% מתחזיות האנליסטים המוקדמ23ות. המניה זינקה בכמעט 7% בכמעט 7% ל-118.5 דולר טייוואני כאשר בנק ההשקעות גולדמן זאקס העלה את מחיר היעד ל-135 ד' טייוואני למניה.

הדו"חות הטובים של Hon Hai השפיעו לחיוב על שאר מניות הטכנולוגיה באסיה. סמסונג נסחרהת בעליות כשברקע בית ההשקעות Woori העלה את מחיר היעד למניה ל-110 אלף וון מ-83 אלף וון, וזאת בהתבסס על תחזיתו לרווח תפעולי גבוה מכפי שהעריך בעבר.

מניית חברת המתכות ריו-טינטו טיפסה בעקבות נתוני הייצור הטובים בסין, אשר מגבירים את ההערכות כי האצת הצמיחה תגביר את הביקושים למתכות. גם BHP ביליטון , חברת הכרייה הגדולה בעולם, נהנתה מנתון המאקרו בסין ונסחרת בעליות, כשבנק UBS העלה המלצתו למניה ל"קנייה".