אירופה סיימה את יום המסחר בירידות שערים קלות

הפוטסי ננעל ללא שינוי ■ אסיה נעלה במגמה שלילית: הניקיי נפל 2.37% וההנג סנג איבד 1.76% ■ התמ"ג של אוסטרליה צמח בקצב שנתי של 0.6% ברבעון השני - ההתרחבות הכלכלית החדה ביותר מזה יותר משנה

בורסות אירופה נעלו את יום המסחר במגמה שלילית, לאחר שנסחרו במהלך יום המסחר בטריטוריה שלילית. הפוטסי הבריטי סיים את יום המסחר ללא שינוי, הקאק הצרפתי ננעל בירידות של 0.3% והדאקס הגרמני ננעל בירידות מינוריות של 0.1%.

המדדים המובילים באסיה ננעלו היום בירידות, ברובם, כאשר בורסת שנחאי התעלמה משאר הבורסות באזור וננעלה במגמה חיובית, בהובלת מניות הבנקים הסיניים.

"אנו נותרים זהירים לגבי השוק", אמרה האנליסטית פרלין וונג מבנק ג'וליוס בר. "רוב סיפור ההתאוששות כבר מתומחר. המשקיעים בוודאי תוהים מה עומד לקרות ברגע שיסתיימו תוכניות התמרוץ".

נציין שהתמ"ג של אוסטרליה צמח בקצב שנתי של 0.6% ברבעון השני - ההתרחבות הכלכלית החדה ביותר מזה יותר משנה. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו גידול של 0.2%. ברבעון הקודם הציגה הכלכלה האוסטרלית קצב גידול שנתי של 0.4%.

מניות בכותרות

BP חברת הנפט השנייה בגודלה באירופה, דיווחה היום על גילוי נפט "עצום בגודלו" במפרץ מקסיקו.

מקרב מניות הפיננסים שמרכזות עניין באירופה נציין את ING ואת קבוצת KBC . מנגד, מוניק רה בולטת לחיוב, לאחר שקרדיט סוויס העלה המלצתו למבטחת המשנה מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר".

אלקטל-לוסנט יורדת, לאחר שהודיעה על כוונתה למכור אג"ח להמרה בהיקף 862.5 מיליון אירו.

ריו-טינטו ו-BHP ביליטון מרכזות עניין, על רקע ירידה במחירי הנפט והמתכות.

מניות Seven & I ו-Sekisui House, מפעילת חנויות הנוחות הגדולה ביפן וחברת הבנייה הגדולה ביפן, איבדו גובה לאחר שעדכנו מטה את תחזית הרווח לשנה הקרובה.

מניית חברת השבבים היפנית Elpida Memory ירדה בחדות לאחר שהודיעה על כוונתה למכור מניות.

מניות הבנקים הסינים, בנק אוף צ'יינה, צ'יינה קונסטרקשן בנק ואינדסטריאל בנק הציגו עליות נאות, כאשר משקיעים מנצלים הזדמנויות לאחר הירידות החדות בשבוע שעבר.